بدون ارتباط دانشگاه با محیط بیرون نظام آموزش عالی معنایی ندارد


بدون ارتباط دانشگاه با محیط بیرون نظام آموزش عالی معنایی ندارد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بیان توضیحاتی درباره میزان ارتباط دانشگاه‌ها با محیط بیرون از خود و رفع نیاز‌های آن‌ها پرداخت.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بیان توضیحاتی درباره میزان ارتباط دانشگاه‌ها با محیط بیرون از خود و رفع نیاز‌های آن‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برنامه به وقت ایران که با حضور وزیر علوم با موضوع «تشریح دستاوردهای علمی کشور در سال های اخیر و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی» برگزار شد گفت: برای توجه به نقش دانشگاه‌ها و آموزش عالی در توسعه باید به روندی که این مراکز طی کرده اند شرایط فعلی و مسیری که باید طی شود توجه کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها در مرحله اول وظیفه تربیت نیروی انسانی و کادر اداری را بر عهده داشتند، ولی هم اکنون این کار ویژه‌ها تغییر کرده است.

او افزود: نسل اول دانشگاه‌ها وظیفه آموزشی داشتند و بعداً به نقش پژوهشی توجه شد و بعد‌ها بحث کارآفرینی و مهارت در دانشگاه‌ها توجه شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: باید به مراحل رشد آموزش عالی و روند رشد آن توجه شود. دانشگاه‌ها زیر بنای توسعه کشور هستند.

به گفته‌ی این مقام مسئول، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در طول زمان فراز و نشیب‌ها های زیادی داشته اند. یکی از جهت گیری‌هایی که در آموزش عالی می‌بینم حرکت از توسعه کمی به سمت کیفیت گرایی است که در آموزش عالی بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: یکی از اصول توسعه کشور‌ها ارتقا کیفیت آموزشی است. باید به کیفیت آموزش عالی توجه کنیم. اما کیفیت هم باید به معنای درست تعریف شود. این کیفیت باید با توجه به نیاز‌های صنعت و جامعه تعریف شود و ارتباطی بین دانشگاه و محیط بیرون برقرار شود.

صالحی عمران ادامه داد: در گذشته آموزش عالی فقط به تولید علم و آموزش می‌پرداخت، ولی امروزه به بیرون از دانشگاه‌ها و نیاز‌های آن‌ها هم توجه شده است. در دوره‌ای دانشگاه‌ها اصلا به نیاز‌های بیرون از جامعه توجه نمی‌کردند، ولی هم اکنون این وضعیت تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای توضیح داد: آنچه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کیفیت می‌دهد توجه به پیامد‌ها و آثاری است که در اجتماع و اقتصاد داشته باشند.

به گفته‌ی این مقام مسئول، بدون ارتباط دانشگاه با محیط بیرون نظام آموزش عالی معنایی ندارد و تحولات آموزشی را باید از دریچه کیفیت دید، همچنین یکی از بحث‌های کیفیت آموزش عالی تحولات فناوری و علمی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس