صادرات محصولات نانو ایران به بیش از 45 کشور دنیا


صادرات محصولات نانو ایران به بیش از 45 کشور دنیا

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو گفت: محصولات نانو ایران به بیش از 45 کشور دنیا از جمله آلمان، ژاپن و استرالیا صادر می‌شوند.


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو گفت: محصولات نانو ایران به بیش از ۴۵ کشور دنیا از جمله آلمان، ژاپن و استرالیا صادر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو در ویژه برنامه سلام شبکه سه اظهار کرد: ما در حوزه نانو به موقع فعالیت مان را شروع کرده ایم و خوشبختانه در این زمینه غفلت نکرده ایم.

او ادامه داد: ایران بعد از کشور‌های چین، آمریکا و هند در رتبه چهارم در حوزه نانو قرار گرفته است. ما باید رتبه بهتری با توجه به پتانسیل های کشورمان کسب کنیم، در اصل سرمایه نیرو‌های جوان و نخبه زیادی در کشور داریم.

سرکار گفت: در حال حاضر ما ۳۰۰شرکت دانش بنیان و ۷۲۵محصول فناوری داریم که در حوزه‌های سلامت، نانو تکنولوژی، کشاورزی، دارو و درمان سرطان کاربرد دارند. امروزه ۲۰۰هزار ماسک ۹۵ N در روز در کشور تولید می‌شود و بنیه ما در عرصه نانو الیاف بسیار قوی و خوب است. ما مهاجرت معکوس در زمینه بازگشت نخبگان داریم و ۱۵۰۰ نفر از نخبگان از کشور‌های مختلف به ایران برگشته اند. در حال حاضر محصولات نانو در صنعت خودرو سازی داریم.

سرکار افزود: محصولات ما به ۴۵ کشور از جمله ژاپن کره جنوبی، استرالیا، آلمان صادر می‌ شوند. امروزه اشتغال زایی زیادی در حوزه نانو انجام شده و بسیاری از شرکت‌ها درآمد بالایی در زمینه فروش محصولات خود داشته اند.

او گفت:در آینده‌ای نزدیک دستاورد‌های شگرف کشورمان به دنیا معرفی خواهند شد.

در ادامه مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت اظهار کرد: زنان گم شده خودشان را در این راهپیمایی‌های انقلاب پیدا کرده بودند و همگی جمله استقلال آزادی حکومت اسلامی را می‌خواستند. زنان خواستار دموکراسی در کشور استبداد در جامعه را نمی‌خواستند. معتقدم که نقش زنان بیشتر از مردان در ایام انقلاب بود و اگر خانم‌ها به صحنه نمی‌آمدند شاید شرایط برای حضور مردان فراهم نمی‌شد زنان در خط مقدم راهپیمایی با توجه به مسلح بودن دشمن بودند و شجاعانه از انقلاب حمایت و دفاع کردند.

او افزود: در دوران قبل از انقلاب کسی جرئت بیان عقاید خودش را نداشت. با ریختن خون‌های شهدا امروزه حضور متراکم زنان را در جامعه می‌بینم. بعد از انقلاب من اولین وزیر زن هستم. تعداد استادان زن در دانشگاه تهران کمتر از انگشتان دست بود، ولی امروزه ۵۰ درصد از استادان را زنان تشکیل می‌دهند. در سال ۵۴ کلا ۱۲۰ ظرفیت پزشکی در کل کشور وجود داشت، اما امروزه در حدود ۷۰درصد از دانشجویان گروه پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند و ۹۰درصد از پرستاران در دوران کرونایی زنان هستند.

دستجردی بیان کرد: حدود ۵۵ درصد از کارکنان وزارت بهداشت زنان هستند. زنان مسائل مادری و همسرداری و خانه داری را به خوبی انجام می‌دهند و در جامعه نقش پررنگی را ایفا می‌کنند، معتقدم که انقلاب یک میدانی را برای فعالیت خوب زنان فراهم کرده است.

او افزود: در دوران بعد از انقلاب به زنان بها داده و ارزش آن ها درک می‌شود و در آینده حضور زنان در جامعه بسیار روشن خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید