بورل: جنگ یمن عامل بی‌ثباتی در منطقه است


بورل: جنگ یمن عامل بی‌ثباتی در منطقه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که جنگ در یمن به عاملی برای بی‌ثباتی در منطقه تبدیل شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه هشدار داد که جنگ در یمن به عاملی برای بی ثباتی در منطقه تبدیل شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «تنها راه پایان بحران در یمن رسیدن به راه حلی سیاسی است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «باید به آتش‌بس دائم در یمن رسید و پس از آن گفت‌وگوهای سیاسی آغاز شود.»

شبکه «الجزیره»‌ نیز‌ عصر امروز (سه‌شنبه)، از طرح پارلمان اروپا برای برقراری آتش بس در یمن خبر داد.

این شبکه قطری به نقل از خبرنگار خود در این خصوص نوشت: «پارلمان اتحادیه اروپا پیش‌نویس طرحی برای آتش‌بس در یمن و مذاکره به منظور حل و فصل فراگیر [بحران یمن] را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد».

در ادامه این گزارش آمده است: «پیش‌ نویس این طرح پارلمان اروپا، شورای امنیت را به ارجاع [پرونده] اوضاع یمن به دادگاه کیفری بین‌المللی تشویق می‌کند».

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پیش از این، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سخنرانی اخیر خود با انتقاد از اوضاع انسانی یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

دولت سابق ‌آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه کرده است که در نتیجه آن، ۱۶۸۰۲ یمنی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

همچنین میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403