تجلیل از فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه هنرستان کشاورزی اقدامی ارزشمند و ستودنی است


تجلیل از فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه هنرستان کشاورزی اقدامی ارزشمند و ستودنی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: برپایی جشن فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه اقدامی ماندگار و الگویی مناسب برای معرفی چهره های موفق به دیگر دانش آموزان برای علم آموزی است.

"حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک" در آیین جشن انقلاب و مراسم تجلیل از اولین فارغ‌التحصیلان راه یافته به دانشگاه هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: معتقدیم در قرن ۲۰ میلادی پدیده‌ای در عالم رخ داد که مهمترین رخداد سیاسی قرن و مصداق بارز تبلور و نصرت الهی بود چرا که پیروزی انقلاب اسلامی قابل باور نبود.
وی تصریج کرد: علت اینکه انقلاب اسلامی ایران مهمترین رخداد قرن ۲۰ میلادی را رقم زد ایمان حضرت امام(ره)، همراهی همراهان ایشان و ملت ایران بود و سرانجام کمک و یاری خداوند موجب پیروزی ملت ایران شد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آن روزها دو بلوک شرق و غرب بر جهان حاکم بود و کشوری نمی‌توانست ادعای استقلال داشته باشد، ۶۰ هزار مستشار آمریکایی همه امورات ایران از کشاورزی گرفته تا سایر موارد را در دست داشتند حتی شاه را می‌بردند و می‌آوردند، ما یک ژاندارم وابسته به آمریکا بودیم و مطمئن بودند کار خاصی اتفاق نمی‌افتد اما خداوند به حضرت امام که ایمان به خدا، ایمان به هدف و ایمان به راهی که انتخاب کرده داشت کمک کرد و معجزه قرن در سال ۵۷ رخ داد.
حکمتی نیک تاکید کرد: ایران اسلامی در عرصه‌ جهانی حرف برای گفتن دارد البته برای مقابله با دشمنان چاره‌ای جز قوی‌تر شدن نداریم چرا که هر کشوری ضعیف باشد حذف می‌شود لذا استراتژیک و دکترین مقابله با دشمنان قوی‌تر شدن است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن دوست ندارد ایران در دنیا رشد کند و بالنده شود، بیان کرد: در این صورت باید قدرت ملی، علمی، دفاعی و نظامی، قدرت نفوذ در عرصه‌های جهانی و قدرت اقتصادی خود را تقویت کنیم، یکی از عناصر کلیدی که باید آن را به خوبی تقویت کنیم عرصه علمی است آموزه‌های دینی هم بر تقویت علمی تاکید کرده‌اند.
حکمتی‌نیک با یادآوری این نکته که جامعه‌ای که از علوم خالی و تهی باشد دیگران بر آن حکومت می‌کنند، تصریح کرد کرد: نانو، کشاورزی، فناوری نوین هسته‌ای، فناوری لیزری علومی هستند که باید در آن رشد کنیم تا منجر به اقتدار و عزت کشور شود.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هوشیار باشیم که دشمن در کمین ما است در برجام به دنبال جلوگیری از رشد علمی ما هستند، ما به دنبال استفاده بهتر از علوم در مصارف کشاورزی، مهندسی هستیم و اصلا دنبال چیزی به‌نام بمب هسته‌ای نیستیم.
وی ادامه داد: رشد علمی کشور همچنان ادامه دارد و هر کسی در هر جایگاهی که دارد باید به رشد علوم انسانی و طبیعی کمک کند، استان کهگیلویه و بویراحمد هم ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی دارد که قابل شکوفایی است لذا توصیه می‌کنم رشته‌های غیرنظری که با مهارت‌آموزی دانش‌آموزان همراه است بیشتر مورد توجه اولیاء باشد.
حکمتی نیک ضمن تقدیر وتشکر از فعالیت های خوب وارزشمند مدیر و اساتید هنرستان کشاورزی تاکید کرد: برپایی جشن فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه اقدامی ماندگار و الگویی مناسب برای معرفی چهره های موفق به دیگر دانش آموزان برای علم آموزی است.

تجلیل از فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه هنرستان کشاورزی اقدامی ارزشمند و ستودنی است


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تولید علم به تولید و رونق اقتصادی منجر شود، ادامه داد: باید به خودمان وابسته و متکی باشیم همین کشور آمریکا که در حوزه اقتصادی حرف برای گفتن دارد به این دلیل است که از همان ابتدا به اقتصاد درون اتکا کرد.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد و رویکرد آموزش وپرورش هنرستان کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد
" ایوب رضایی" معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به تعطیلی ۱۵ ساله هنرستان کشاورزی اشاره و تصریح کرد: رویکرد در دنیا توسعه رشته‌های مهارتی است و در حالی که می‌توانستیم قطب کشاورزی باشیم اما با تعطیلی هنرستان مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه در نهایت استارت هنرستان در سال‌های ۹۶_۹۷ زده شد اظهار کرد: از دو هزار گونه گیاهی بیش از ۷۰۰ مورد آن در کهگیلویه و بویراحمد یافت می‌شود، همچنین ظرفیت خوبی در حوزه ماهیان سردآبی داریم به همین دلیل هنرستان کشاورزی باید بیشتر مورد توجه باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی را از مدیران موفق و کارآمد در سطح مدارس استان عنوان و تاکید کرد: امروز خوشحالیم که تلاش های عالمانه ودلسوزانه عوامل اجرایی این هنرستان به بار نشسته و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این هنرستان به دانشگاه ها راه یافته اند.
رضایی با گلایه از عدم استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از رشته‌های مهارتی کاردانش و فنی و حرفه‌ای بیان کرد: به همین دلیل مقوله بیکاری در استان ما بیشتر احساس می‌شود و شاخص رشته‌های نظری و فنی باید برابر باشد اما در استان ما ۷۰ به ۳۰ است، همچنان دانش‌آموزان رغبت بیشتری به رشته‌های نظری دارند.
همچنین "محمدرضا چاکرالحسینی" معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی دهه فجر را محصول تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان آن زمان دانست و تصریح کرد: وظیفه همه برای پاسداشت از خون شهدا این است که در راستای رفع نیاز جامعه گام برداریم و از دانش‌آموزان عزیز تقاضا دارم در همین راستا اهداف بلند مدت و کوتاه‌مدت خود را دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه شیلات و گیاهان دارویی ظرفیت‌های استان هستند اما همین دو مورد را هم از سایر استان‌ها وارد می‌کنیم، اظهار کرد: گیاه آنغوزه یک سرمایه برای کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود اما این گیاه ابتدا به صورت خام صادر می‌شود و دوم اینکه از گمرک این استان صادر نمی‌شود.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی از تلاش های مجموعه عوامل اجرایی و اساتید هنرستان کشاورزی که در جهت توسعه و تعالی دانش آموزان تلاش های وافری دارند تقدیر و تشکر کرد.
چاکرالحسینی تاکید کرد: تجلیل از فارغ التحصیلان هنرستان کشاورزی اقدامی ماندگار و خاطره انگیز برای دانش آموزان خواهد بود.

تجلیل از فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه هنرستان کشاورزی اقدامی ارزشمند و ستودنی است


"سید ولی موسوی" مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی نیز در این مراسم با تاکید بر حفظ فرهنگ تجلیل و تکریم بیان کرد: از مجموع ۲۲ فارغ‌التحصیل این هنرستان ۱۴ نفر وارد دانشگاه شدند و امروز در کنار جشن انقلاب از این عزیزان تجلیل می‌کنیم تا خاطره خوبی از دوران مدرسه و هنرستان در ذهن داشته باشند.
وی تصریح کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است اگر بتوانیم مهارت‌های شغلی را به خوبی به دانش‌آموزان بیاموزیم و تولید و اشتغال ایجاد شود به بخشی از دغدغه اشتغال پاسخ داده‌ایم.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی بر فراهم شدن زمینه یادگیری مهارت توسط دانش‌آموزان تاکید و ادامه داد: اگر زمینه مهارت‌آموزی فراهم شود دانش‌آموزان بیشتری استقبال خواهند کرد.
موسوی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی استان باید برای فارغ التحصیلان هنرستان کشاورزی برنامه داشته باشند اظهار کرد: در صورت رویکرد حمایتی از دانش آموزان این هنرستان توسط متولیان کشاورزی شاهد توسعه رشته های این هنرستان و استقبال خوب دانش آموزان در آینده خواهیم بود.
وی از حمایت های آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات از هنرستان کشاورزی تقدیر کرد و خواستار تعامل بیشتر برای کمک به شاداب سازی فضای آموزشی و تجهیزات این هنرستان شد.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در پایان سخنان خود از مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح درخواست کرد به حول و قوه الهی پس از پایان یافتن ویروس کرونا تعدادی از دانش‌آموزان هنرستان به مشهد مقدس اعزام شوند.
در این آیین باشکوه "مهدی دستخوش" از هنرجویان راه یافته به دانشگاه به نمایندگی از سایر فارغ التحصیلان از تلاش های مدیر و اساتید این هنرستان که دلسوزانه برای آموزش دانش آموزان تلاش می کردند تقدیر و بیان کرد: انتظار می رود که متولیان آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی استان برای آینده فارغ التحصیلان این هنرستان برنامه ریزی نمایند تا بتوانند با فعالیت در عرصه کشاورزی نقش خود را برای تولید و اشتغال به خوبی ایفا نمایند.
به گزارش ایسنا، این دانشجوی آموزشکده کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی برای توسعه در عرصه کشاورزی و گیاهان دارویی دارد خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان از فارغ التحصیلان این هنرستان در آینده شاهد توسعه رشته های هنرستان کشاورزی واستقبال دانش آموزان از این رشته ها خواهد شد.

تجلیل از فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه هنرستان کشاورزی اقدامی ارزشمند و ستودنی است


گفتنی است؛ در این مراسم علاوه بر دانش‌آموزان پذیرفته شده در دانشگاه‌های کشور از دانش‌آموزان فعال فضای مجازی و همچنین دانش‌آموز کارآفرین این هنرستان هم تجلیل شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022