10 خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی تجهیز شد


10 خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی تجهیز شد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 10 خانه ورزش روستایی استان با یک میلیارد ریال اعتبار تجهیز شد.

محمد بروحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای هر خانه ورزش ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: این خانه های ورزش روستایی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بر اساس نیازسنجی هر منطقه در راستای توسعه تخصصی ورزش در روستاها تجهیز شده است.

وی افزود: در این میان برخی از خانه های ورزش روستایی به میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی و دارت و برخی دیگر نیز به تشک تاتامی و توپ های فوتبال و والیبال مجهز شده است تا ساکنان مناطق روستایی بتوانند از امکانات ورزشی در راستای استعدادهای خود بهره لازم را ببرند.

بروحی یادآور شد: این خانه های ورزش در روستاهای درتوم، خداقلی، مهنان و تیمورتاش شهرستان بجنورد، بیار و حیدرآباد شهرستان مانه و سملقان، روستای حسین آباد اسفراین، روستای چوکانلوی فاروج، روستای کوسه در شیروان و رباط قره بیل در گرمه مجهز شده اند.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی‌متر است که این رقم تا سال ۹۱ در خراسان شمالی تنها ۳۵ سانتی متر بود و در سال ۹۶ به ۴۹ سانتی متر رسید و هم اکنون نیز با افزایش ۴ هزار متری فضای ورزشی و بهره برداری از ۱۹۷ فضای ورزشی جدید، سرانه ورزشی این استان به ۵۶ سانتی متر رسیده است که رشدی حدود ۲ برابری داشته است.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک