بحران مالی در آمریکا و هشدار رئیس بورس نیویورک


بحران مالی در آمریکا و هشدار رئیس بورس نیویورک

ایرنا - « استیسی کانینگهام » رئیس بورس اوراق بهادار نیویورک هشدار داد که فرضیه محال انتقال بورس به خارج از ایالت نیویورک اکنون بسیار محتمل شده است و گفت که در صورت وضع مالیات بر گردش و تجارت بورس، این موسسه مالی مجبور است مقرش در خیابان وال استریت ژورنال را ترک کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانینگهام در مقاله ای که در روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر شده است، نوشت: در حالی که نیویورک مرکز صنایع مالی است اما بخاطر« سیاست های مالیاتی» بسیاری از کارمندان موسسات وال استریت به فلوریدا، تگزاس و سایر ایالت ها می روند.

وی با تمجید از تصمیم سال ۱۹۸۱ ایالت نیویورک برای توقف اخذ مالیات از سهام معامله شده اما نسبت به تبعات تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای وضع مجدد مالیات هشدار دارد و تاکید کرد که در این صورت بورس نیویورک مجبور خواهد مانند دیگر موسسات مقر خود را ترک و نقل مکان کند و اکنون بسیاری از مشتری ها در مورد تمایل ما برای رفتن از وال استریت سوال می کنند.

قانونگذاران کهنه کار در مجلس نمایندگان از ایالت نیویورک علاقه خود را برای وضع مالیات فروش سهام با هدف برطرف کردن کسری شدید بودجه این ایالت اعلام کرده اند.

مقامات محلی نیویورک از جمله « اندرو کومو» فرماندار این ایالت مخالفت خود را نشان داده اند.

«رابرت موهیکا » مدیر بودجه ایالت نیویورک اخیراً تاکید کرد که وضع مالیات فروش سهام مثمر ثمر نخواهد بود زیرا باعث می شود بورس اوراق بهادار به خارج این ایالت نقل مکان کند.

رئیس بورس نیویورک هفته گذشته درمراسم امضای نامه ای با روسای ۲۵ موسسه اوراق بهادار و مالی مخالف وضع مالیات شرکت کرد.

او در مقاله ای نوشت: مثال هایی در تاریخ جدید درباره فرار بورس های اوراق بهادار از فرانسه و سوئد به لندن پس از وضع و تحمیل مالیات بر فروش و نقل و انتقال سهام وجود دارد.

کانینگهام هشدار داد: اگر قرار است نیویورک به عنوان پایتخت مالی جهان باقی بماند، این ایالت باید از تصمیم احمقانه وضع مالیات جلوگیری کند و نشان دهد که واقعاً نحوه کار نیروهای بازار را درک می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟