797 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد


797 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی شد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 797 پروژه عمرانی و اقتصادی با 9هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح و اجرایی شد.

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار ۴۷۰ پروژه عمرانی و ۷۱ پروژه اقتصادی با ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح، عملیات اجرایی ۱۸۰ پروژه عمرانی و ۶۷ پروژه اقتصادی نیز با ۶هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مناطق و بخش‌های مختلف استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد ۲۳ درصد کاهش و به لحاظ ریالی ۷۰ درصد افزایش داشته این درحالی است که پروژه اقتصادی از لحاظ تعداد و اعتبار ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهند.

استاندار بوشهر گفت: افتتاح و آغاز این شمار پروژه عمرانی و اقتصادی با وجود همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در استان نشان می‌دهد در جهش تولید و استفاده از ظرفیت استان جهت گیری مثبتی وجود داشته است.

به گفته گراوند، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همواره از جمله راهبردهای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر به شمار می‌رود چون نیمه کاره ماندن پروژه‌ها به نماد ناکارآمدی تبدیل شده بود و تلاش شد در این دولت با بهره برداری از این نوع پروژه‌ها این روند اصلاح و امید به جامعه تزریق شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: کارها و پروژه‌ها در استان به نحوی پی‌گیری شد گویا هیچ جنگ اقتصادی در کشور وجود ندارد هرچند وجود تورم و بالارفتن هزینه‌های زندگی این شیرینی‌ها را تلخ کرد.

بازیابی فلرها در عسلویه تحریم‌ها را بی اثر کرد

گراوند اظهار کرد: کار بزرگ پتروشیمی نوری در بازیابی گازهای مشعل، نه تنها خدمت به محیط زیست منطقه، بلکه باعث بی اثر کردن تحریم ها شد و در آینده نزدیک بخشی از نیاز داخلی کشاورزی را نیز برطرف می کند.

وی ادامه داد: اینکه کشور توانسته است به جایگاهی برسد که با تکیه بر توان داخلی و کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان گازهای آلاینده را بازیابی و به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کند، باعث افتخار هر ایرانی است.

به گفته گراوند، عسلویه قطب عظیم صنعتی کشور و حاصل خودباوری ملت ایران است و این اراده ملی توانسته در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایستادگی نماید و کشور را از وابستگی به خود کفایی برساند.

وی با توجه به اینکه جمع آوری فلرها از جمله مصوبه‌های سال ۹۷ سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر است گفت: براین اساس کارگروهی در رابطه با آلاینده‌ها در سطح استان و ملی تشکیل و منجر به تصمیم گیری‌هایی شد و بر اساس جدول زمانبندی‌ها فلرها در حوزه پارس جنوبی باید جمع شود.

استاندار بوشهرگفت: جمع آوری فلرها براساس مصوبه دولت یک الزام است و همه شرکت‌ها و پالایشگاه‌های مستقر در عسلویه باید نسبت به این مصوبه اقدام کنند.

وی افزود: این پروژه با یک هزار میلیارد تومان به مدت ۲۶ ماه انجام شد که برآورد بازگشت سرمایه این پروژه مهم سه ساله پیش بینی شده است .

افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی بوشهر در ۲۳ بهمن

استاندار بوشهر گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر با وجود مشکلات اقتصادی دولت اما با عزم و اراده مسئولان در مدت سه سال احداث و روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

گراوند ادامه داد: افتتاح این پروژه بیمارستانی که مجهز به امکانات خاصی در زمینه هسته ای است نماد اراده ملی و همت دولت است.

بازسازی و نوسازی ۱۷۶ خانه بهداشت رهاورد دولت تدبیر و امید برای بوشهری‌ها

به گفته گراوند براساس تفاهم نامه استانداری با وزارت بهداشت در سال ۹۶ ، بازسازی و نوسازی ۱۷۶ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت به صورت مشارکتی در دستور کار قرار گرفت که در این مدت با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار این کار انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تنها ۱۲ پروژه باقی مانده که تلاش می‌شود تا پایان کار دولت تدبیر و امید بازسازی و نوسازی این واحدها نیز انجام شود.

استاندار بوشهر یادآور شد:هم اینک عمر خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در این استان به ۱۰ سال کاهش یافته است و این تحولی مهم در راستای خدمت به مردم است.

وی بیان کرد: با وجود همه بدی‌های ویروس کرونا اما این ویروس باعث شده زیرساخت‌های بیمارستانی موجود در استان بیشتر در معرض قضاوت قرار گیرند و براین اساس با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار تمام بیمارستان‌های استان مجهز به اکسیژن ساز شدند.

به گفته گراوند احداث بیمارستان ۱۱۰ تخت‌خوابی عسلویه از جمله مصوبه‌های هیات دولت به شمار می‌رود که با توجه به منابع پیش بینی شده برای احداث این بیمارستان انتظار می‌رود با یک برنامه ریزی مناسب این بیمارستان بدون وقفه اجرا شود.

گراوند ارتقای ظرفیت سردخانه محصولات کشاورزی از ۵۴ به ۱۱۲ واحد، آغاز به کار نخستین ناحیه صنعتی استان بوشهر در بوشکان دشتستان و افتتاح نخستین هتل پنج ستاره استان د رکنگان را از جمله پروژه‌های مهم استان عنوان کرد.

احداث ۴۳۱ سازه آبخیزداری در استان بوشهر

وی اظهار کرد: از اول انقلاب تاکنون ۸۳۳ سازه آبخیزداری در استان بوشهر اجرا شده که از این تعداد ۴۰۲ پروژه مربوط به همه دولت‌ها و ۴۳۱ پروژه مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای پروژه‌های آبخیزداری گفت: با اجرای این پروژه‌ها ضمن حفاظت از سرمایه‌های طبیعی باعث تقویت سفره‌های زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی را به دنبال دارد.

رفع مشکل کم آبی استان با احداث آبشیرین‌کن‌ها

استاندار بوشهر گفت: افزون بر آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آب شیرین کن ۱۷هزار مترمکعبی این شهر نیز آغاز شد.

گراوند با اشاره به افزایش ظرفیت آب شیرین کن ۱۰هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزود: با توجه به پروژه‌های در دست اجرا انتظار می‌رود در آینده بیش از ۸۰ هزار مترمکعب آب در این شهر تامین و به این وسیله بخشی از مشکلات کم آبی در استان برطرف شود.

وی تاکید کرد: اجرای ۱۵۰هزار مترمکعب آب شیرین کن در استان بوشهر برای برطرف کردن مشکل کم آبی با استفاده از ظرفیت دریا انقلابی بود که در عرصه آبرسانی در این استان انجام شده است.

گراوند همچنین در خصوص گردشگری استان بوشهر گفت: این استان علاوه بر حوزه تجارت و نفت و گاز دارای ظرفیت و قابلیت مهم دریاست که باید از این قابلیت در بخش گردشگری بهره برد.

وی تاکید کرد: صنعت گردشگری به خصوص گردشگری دریایی در کنار تجارت و نفت و گاز می‌تواند بعنوان یک قابلیت مهم به شمار آید و باید از این ظرفیت با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم استفاده بهینه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان