کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن با 11 هزار جلد کتاب افتتاح شد


کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن با 11 هزار جلد کتاب افتتاح شد

همدان- ایرنا- همزمان با دهه مبارک فجر کتابخانه شهدای گمنام رزن با 11 هزار نسخه کتاب در آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بهره برداری شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: قدمت کتابخانه شهدای گمنام رزن به سال ۱۳۷۷ می‌رسد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۶ توسعه آن را آغاز و در اسفند سال ۱۳۹۶ به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان واگذار شد و در نهایت در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.

«عاطفه زارعی» با اشاره به اینکه این مجموعه در مساحت ۶۸۴ متر مربع دارای همه بخش‌ها بوده و به طور همزمان به آقایان و خانم‌ها خدمات ارائه می‌دهد، ادامه داد: این کتابخانه دارای بخش‌های کودک، مرجع، مخزن، سالن مطالعه ویژه آقایان و بانوان است و پایگاه‌های اطلاعاتی که اشتراک آنها خریداری شده به طور رایگان در اختیار اعضا به ویژه دانشجویان، اساتید و محققان قرار داده می‌شود.

وی تأکید کرد: ۱۱ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه که کتابخانه اصلی شهرستان رزن محسوب می‌شود در دسترس اعضا قرار دارد.

کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن با 11 هزار جلد کتاب افتتاح شد


فرماندار شهرستان رزن نیز در این آیین اظهار داشت: کتابخانه شهدای گمنام یکی از ۹۵ طرح شهرستان است که در دهه مبارک فجر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

«سیدرضا سلامتی» عنوان کرد: در دهه فجر سال جاری ۸۸ طرح در شهرستان رزن افتتاح و عملیات اجرایی هفت طرح نیز آغاز شد.

کتابخانه روستای «نیر» در شهرستان درگزین افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه فجر کتابخانه آیت‌الله فیاضی(ره) روستای «نیر» شهرستان درگزین در آیینی با حضور حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی بازگشایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین با بیان اینکه کتابخانه آیت‌الله فیاضی در سال ۱۳۹۳ در یک ملک شخصی که به صورت حق انتفاع به کتابخانه‌ها واگذار شده بود افتتاح شد، ادامه داد: پس از مدتی ملک به صاحب آن بازگردانده شد اما با پیگیری‌های صورت گرفته و همیاری فرمانداری شهرستان درگزین و دهیاری نیر یک مکان مناسب به کتابخانه آیت‌الله فیاضی نیر اختصاص یافت.

«عاطفه زارعی» با اشاره به اینکه این کتابخانه استاندارد سازی شده و شامل همه بخش‌ها است، عنوان کرد: تمامی امکانات کتابخانه‌های شهری در این کتابخانه دیده شده و یک نیروی بومی هم برای کتابخانه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این کتابخانه ۲۸۵ متر مربع زیربنا دارد و پنج هزار و ۶۰۰ جلد کتاب برای آن در نظر گرفته شده و امکان جستجو منابع الکترونیک به همراه رایانه دیده شده است.

کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن با 11 هزار جلد کتاب افتتاح شد


فرماندار شهرستان درگزین نیز گفت: روستای نیر در در دهه فجر امسال به صورت ویژه دیده شده است و افتتاحیه‌های امسال با این روستا آغاز شد.

«علی‌اصغر ناظری‌پور» ادامه داد: وجود افراد فرهنگی و کتابخوان بازگشایی کتابخانه برای این روستا را لازم و ضروری می‌کرد و به همین دلیل همه پای کار آمدند تا این اتفاق مبارک رخ دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های درگزین و رزن نیز در این آیین اظهار کرد: این کتابخانه شایسته روستا نیر بود چرا که تعداد فرهنگی و کتابخوان بسیاری دارد.

«حسن لطفی» افزود: برای توسعه کتابخانه دهخدا شهرستان درگزین نیز به دنبال تخصیص اعتبار هستیم تا در بودجه سال آینده دیده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان همچنین گفت: برای موفقیت در هر سطح از شهرستان گرفته تا ملی آگاهی مردم حرف اول را می‌زند و این کتابخانه باعث بروز و شکوفایی استعداد جوانان خواهد شد و در ارتقا سطح آگاهی و دانایی منطقه تأثیر گذار است.

«سیدمحمدرضا میرصفدری» با بیان اینکه شهرستان درگزین بزرگان بسیاری را تقدیم این آب و خاک کرده است خاطرنشان کرد: مردم را تشویق کنیم که هرچه بیشتر از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است