جشن انقلاب فرهنگی در آستارا برگزار شد


جشن انقلاب فرهنگی در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - جشن انقلاب فرهنگی در آستانه 22 بهمن ماه با برگزاری گفتمان بصیرت دینی و سیاسی و رونمایی از گلدسته‌ها و مناره‌های حرم امام‌زادگان در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان شامگاه سه شنبه در آئین جشن انقلاب فرهنگی در مسجد محمد رسول الله (ص) آستارا بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نشانگر اقتدار ملت بزرگ ایران است و اوج بصیرت به حقانیت اسلام و قرآن را نشان می دهد.
حجت الاسلام ستار علیزاده ادامه داد: تحول فرهنگی، برقراری عدالت، تبیین معنویت، گسترش رفاه اجتماعی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و مشکلات امروز جامعه نیز باید رفع شود.
وی مطرح کرد: دشمن شناسی و برخورداری از بصیرت از شاخص های مورد نیاز جوانان متعهد است و انقلاب اسلامی، تنها با تدابیر و روشنگری های مقام معظم رهبری می تواند مسیر تعالی را طی کند.
علیزاده گفت: دشمنان در فضای مجازی با شبیخون فرهنگی قصد ایجاد فاصله بین ملت و انقلاب اسلامی را دارند، اما در طول ۴۲ سال گذشته جوانان انقلابی، اقدامات جهادی مختلفی را به سرانجام رسانده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: حاکمیت اسلام بر اساس نظریه فقهی و قرآنی ولایت شکل گرفته و گفتمان انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای دنیا طنین انداز شده است و مرگ بر آمریکا بهترین شعار دنیاست.

رونمایی از گنبد و گلدسته های حرم امامزادگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا شامگاه سه شنبه در آئین رونمایی از گنبد و گلدسته های حرم امام زادگان آستارا گفت: ارتفاع گلدسته ها ۲۲ متر و گنبد حسینیه ۱۰ متر است و برای ساخت چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
جمشید مهدوی بیان کرد: مساحت طرح نوسازی حرم، حسینیه و شبستان بقعه امام زادگان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع است و تا تیر ماه سال آینده تکمیل خواهد شد و عملیات عمرانی صحن حرم نیز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.
نورافشانی در میدان نماز و مقابل مساجد و فریاد باشکوه الله اکبر مردم و پخش آن از گلدسته های مساجد روستاهای مرزی از یگر برنامه های جشن انقلاب فرهنگی در آستارا بود و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و مقبره مطهر آنها در کنار جاده آستارا به تالش زیارتگاه عاشقان اهل بیت (ع) است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی