دانش آموزان گیلان برای شرکت در جشنواره سفیران سلامت دعوت شدند


دانش آموزان گیلان برای شرکت در جشنواره سفیران سلامت دعوت شدند

رشت - ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان از دانش آموزان استان برای شرکت در پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی دعوت کرد.

امیر سراجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خودمراقبتی، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیر "کووید ۱۹، آنفلوآنزا و سرماخوردگی" و غیرواگیر، ترویج فرهنگ تغذیه سالم و ریز مغذی ها با رویکرد افزایشی سیستم ایمنی بدن در شرایط بیماری کووید ۱۹، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن از جمله "تفکیک پسماند تر، خشک و بازیافت" و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در سلامت از موضوعات این جشنواره است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی دوره اول برای شرکت در این جشنواره می توانند در موضوع بهداشت فردی و تغذیه سالم نقاشی و پیام بهداشتی ارایه دهند، اضافه کرد: برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم و تفکیک زباله و پسماند در نظر گرفته شده که می توانند نقاشی، پیام بهداشتی و نامه ای به کرونا ویروس ارایه دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: دانش آموزان متوسطه دوره اول می توانند با موضوع بهداشت فردی، عوارض چاقی و تغذیه سالم و بلوغ نقاشی، پیام بهداشتی، نامه ای به کرونا ویروس و خاطره نویسی در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان داشت: دانش آموزان متوسطه دوره دوم نیز در موضوع بهداشت فردی، تغذیه سالم، مدیریت خشم، استرس و سلامتی نقاشی، پیام بهداشتی و نامه ای به کرونا ویروس، خاطره نویسی و کاردستی ارایه دهند.

سراجی فرصت شرکت در پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی را تا سی ام ماه جاری عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموزان با مراجعه به سامانه همگام مدرسه www.hamgam.medu.ir برای ارایه آثار در این جشنواره اقدام کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی