افتتاح 20 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری رهاورد دهه فجر در البرز


افتتاح 20 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری رهاورد دهه فجر در البرز

کرج - ایرنا - همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 20 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در اراضی ملی استان البرز بهره برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

حامد فرضی اظهار داشت: بیشترین تعداد این طرح ها با موضوع عملیات آبخیزداری و آبخوان داری کنترل سیل و رسوب در حوزه های آبخیز نشترود، تکیه سپهسالار، خجیره نسا، اورازان – ورکش و خودکاوند، واریان، ارنگه و سیجان، آبیک و قره ترپاق، کندر، لمبران، جوستان و ناریان دهدر اجرا شده است.

وی اعتبار کامل طرح های آبخیزداری را ۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حوضه های اصلی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در حوضه های دارای سد امیرکبیر و سفید رود و همچنین حوضه های فاقد سد اجرا شده است.

فرضی حجم کلی عملیات آبخیزداری و آبخوان داری را ۶۸ هزار و ۵۰ مترمکعب عنوان کرد و افزود: بخشی از این پروژه ها از اعتبارات باقی مانده سال گذشته صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این ایام نهالستان بزرگ کرج به عنوان نهالستان مادری کشور تجهیز و نسبت به تولید یک میلیون اصله نهال در آن از محل صندوق توسعه ملی اقدام شده است.

وی اعتبار اجرای این عملیات را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برشمرد و اظهار داشت: همچنین یک پروژه بیولوژیک بوته کاری در سطح ۵۰۰ هکتار در اراضی ملی ساوجبلاغ و اشتهارد به منظور بیابانزدایی اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعتبار اجرای این پروژه را نیز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد.

استان البرز در محدوده رشته کوههای البرز حدود ۴۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!