امروز انقلاب اسلامی الهام بخش مردم منطقه و جهان است


امروز انقلاب اسلامی الهام بخش مردم منطقه و جهان است

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: امروز در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما الهام بخش مردم منطقه و حتی جهان و کشورهای آمریکای لاتین یعنی حیاط خلوت ایالات متحده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استادیوم ۲۲ گولان سنندج با بیان اینکه الهام بخش ملت‌های جهان حتی حیاط خلوت آمریکا در آمریکای لاتین هستیم، اظهار داشت: امروز براساس اعلام آمار جهانی، کشورمان یکی از ۱۰ قدرت اول نظامی در جهان است و این نشان از توانایی فرزندان این ملت در دفاع از آب و خاک دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ایران یکی از ۱۰ کشور اول جهان از لحاظ ساخت زیردریایی و نهمین کشور از جهت دسترسی به فناوری‌های فضایی است، اضافه کرد: امروز اگر همه به دست به دست هم بدهیم و از استعدادهای فراوان به درستی استفاده کنیم، موفقیت‌های بسیار بزرگتری می‌توانیم بدست بیاوریم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با بیان اینکه در فناوری تولید پهبادهای رادارگریز جایگاه دوم را در جهان داریم و تنها کشور سازنده تانک در خاورمیانه هستیم، یادآور شد: آمریکا امروز دیگر جرات حمله نظامی به ایران را ندارد و از مقابله با کشورمان هراس دارد.

حسینی به توان ایران در ساخت واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ما در کنار قدرت های جهانی سه نوع واکسن تولید کردیم و این نشان دهنده توان بالای دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را برپا کنیم، اظهار داشت: امروز مردم با وجود تمام مشکلات، از انقلاب و آرمان‌های بلند آن صیانت می‌کنند و با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمنان از جمله استکبار جهانی ایستاده‌اند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: مردم امروز با حضور در آیین سالگرد پیروزی انقلاب، شعار خودباوری و اعتماد به نفس را به منصه ظهور رساندند و با روحیه ظلم ستیزی در برابر استکبار ایستاده اند.

حسینی با بیان اینکه ملت ما در دوران ستمشاهی در فقر، فلاکت و حقارت بودند، افزود: آمریکا در آن زمان در همه امور دخالت و هزاران مستشار نظامی در بخش‌های مختلف از جمله اداری حضور داشت و اموال مردم را به تاراج می‌برد اما با انقلاب امام(ره) و مردم، ملت ما به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، عزت و عدالت دست پبدا کرد و اخلاق و معنویت ترویج یافت.

وی شعار امام(ره) را حفظ وحدت در جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نیز همه باید در راستای حفظ وحدت و انسجام بین تمام مذاهب و اقوام تلاش کنیم و از ایجاد تفرقه و اختلاف که آرزوی دشمنان است، پرهیز کنیم.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن و جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور، در شهرهای مختلف استان کردستان هم به صورت موتوری و خودرویی خانوادگی برگزار شد.

امسال برای اولین بار و به دلیل به دلیل وجود ویروس کرونا و با هدف مقابله با انتقال آن، راهپیمایی ۲۲ بهمن روز چهارشنبه در کشور و در استان کردستان به صورت موتوری و خودرویی خانوادگی برگزار شد.

تجمع اولیه برای برگزاری این آیین در سنندج، در استادیوم ۲۲ گولان سنندج انجام شد و موتورسوران و خودروهای خانوادگی از این میدان حرکت کرده و عبور از مسیرهای چهارراه حاجی آباد - میدان ظفریه - میدان امام شافعی - میدان کوهنورد - میدان اوراز - میدان حجاب - سه راهی تکیه وچمن (ضلع جنوبی کمربندی آبیدر) رژه می‌روند و مراسم در میدان کوهنورد به پایان رسید.

موتورسواران با کاغذنوشته‌های " ۲۲ بهمن مبارک باد، بهمن تماشایی انقلاب مردم" مسیر تعیین شده را با شکوه طی کردند. موتورسواران و خودروها با صدای ممتد بوق، شادی خود را در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...