جلیلی: دشمن می‎‌خواهد با کاهش حداقلی فشارها امتیاز حداکثری به دست آورد


جلیلی: دشمن می‎‌خواهد با کاهش حداقلی فشارها امتیاز حداکثری به دست آورد

مشهد-ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن که نتوانسته پیشتر با فشار حداکثری موفقیتی به دست بیاورد امروز می‌خواهد با کاهش حداقلی فشارها، امتیاز حداکثری کسب کند.

سعید جلیلی روز چهارشنبه در سخنرانی آئین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان بیت المقدس شهر مشهد افزود: طی سه سال گذشته رژیم حاکم بر آمریکا ۷۵۰ تحریم جدید به ۸۰۰ تحریمی که از قبل وضع کرده بود اضافه کرده است و به اصطلاح تحریمها را تکمیل کرده و در مجموع هزار و ۵۵۰ تحریم را به ملت ایران تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا امروز برای تحریم ها عناوین جدیدی گذاشته مثلا اگر قبلا تحریم به عنوان موضوع هسته ای بود امروز تحریم را با عناوین موهومی مثل تروریسم و حقوق بشر تغییر نام داده و اضافه کرده است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن اکنون با تزویر می‌گوید ایران به برجام برگردد تا ما نیز برگردیم علاوه بر اینها آنها که خودشان زیر توافق زده‌اند می گویند ایران باید اول به برجام برگردد.

جلیلی افزود: ایران با تایید آژانس انرژی اتمی ، همه تعهدات خود طی برجام را انجام داده است و بعد آمریکا بدون انجام تعهداتش از برجام خارج شده است و ایران مطابق برجام برخی تعهداتش را متوقف کرده است.

وی اضافه کرد: حالا آمریکا اگر به برجام برگردد و به تعهداتش نیز عمل کند باز هم می خواهد ۱۵۰۰ تحریم را علیه ایران در دست داشته باشد لذا ایران با این خواسته های مزورانه دشمن موافقت نمی‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح آمریکا برای حفظ تحریم ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مجوزی برای مذاکره داده ایم برای رفع تحریم های ظالمانه بوده است، حال اگر ایران به تعهدات خود برگردد وتحریم ها حفظ شود چه سودی دارد؟ بنابراین آنها می خواهند آنچه را با فشار حداکثری به دست نیاورده اند با کاهش حداقلی، همان امتیازات را بگیرند.

جلیلی افزود: ملت باید با هوشیاری نشان دهد فریب دشمنی که فقط شامل چند کشور کوچک و حقیر آمریکایی و اروپایی است را نمی‌خورد، چنانکه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی پیشتر از توان دروغین و بزرگنمایی شده آنان خبر داده بود و ملت ایران توانمندی پوشالی دشمنان را در حمایت از صدام طی هشت سال دفاع مقدس و حمایت از داعش در سوریه آزموده است.

وی ادامه داد: دشمنان امروز می خواهند القا کنند اگر کسانی قبلا آمدند و رفتارهای غلط داشتند استثنا بوده اند مثلا ترامپ یک استثنا بوده و رفتار غلطی داشته است اما ملت هوشمند ایران این را می فهمد و می داند که آنها می خواهند به دروغ رفتار دولتمردان گذشته شان را استثنا نشان دهند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مگر در روزهای شکوهمند پیروزی انقلاب وقتی مردم در سال ۱۳۵۷ تظاهرات می‌کردند ، کارتر رییس جمهورس وقت آمریکا، ژنرال هایزر را برای حفظ شاه به ایران نفرستاد؟ مگر در ادامه اقدامات خود نیرو به طبس نفرستادند و یا در جنگ تحمیلی ریگان، رییس جمهوری دیگر آنان بیشترین حمایت سیاسی و اطلاعاتی را از صدام نکرد؟

جلیلی افزود: مگر بوش پدر و کلینتون سیاست تحریم ما و حمایت از تروریستها را در پیش نگرفتند و در دوره اوباما دانشمندان هسته ای ما ترور نشدند؟ و بد عهدی های برجام از همان دوره شروع نشد؟ مگر وزیر خارجه اوباما نبود که فشارهای فلج کننده را مطرح کرد؟ فشارهایی که در زمان ترامپ به فشارهای حداکثری تبدیل شد.

وی اضافه کرد: اگر منابع مالی و پولی کشور برای رفع استضعاف و رفع تبعیض و حمایت واقعی از تولید به کار گرفته شود این حرکت در مسیر انقلاب است همچنین اگر مناصب اجرایی، تقنینی و قضایی برای احقاق حق و عدل و رشد فرد و جامعه باشد در مسیر انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن پیشرفتی ارزشمند است که به خاطر منافع مستضعفان و قاعده جامعه باشد و هرجا غیر از این باشد، نشانه انحراف و حرکت در مسیر منافع آمریکایی است.

جلیلی با اشاره به رشادتهای ملت انقلابی ایران در مسیر تحقق جمهوری اسلامی افزود: انبیای بزرگ الهی چنانچه بعد از ۴۰ روز از ملت خود جدا می شدند ملتهایشان دچار تفرقه و اختلاف می شدند اما ملت ما در بیش از ۴۰ سال پس از انقلاب با قدرت و صلابت و بصیرت حرکت می‌کند و نشان داد پیرو حقیقی راه ائمه معصومین(ع) ‌است.

او ادامه داد: کسانی که می‌گفتند ایران نمی تواند جشن ۴۰ سالگی انقلاب را ببیند اکنون کجا هستند که ببینند ملت ما جشن ۴۲ سالگی انقلاب خود را تجربه می‌کند و این مراسم نماد قدرت ملت ایران است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برای نخستین بار طی ۷۰ سال گذشته هیچ دولتی نتوانسته به منافع آمریکا حمله و تعرض کند اما بعد از تهاجم و ترور حاج قاسم توسط آمریکاییها همه دیدند که ملت ایران با قدرت می ایستد و پایگاه آمریکایی ها را موشک باران و آن را به طور رسمی اعلام می کند و بعد هم عالی ترین مقامش می گوید این هنوز یک سیلی است.

جلیلی افزود: هر وقت دشمنان در عرصه زور و فشار شکست می خورند پرچم تزویر را در برابر ایران بلند می‌کنند تا شکست خود در عرصه های اقتصادی و نظامی را با تزویر جبران کنند اما ملت ایران امروز نشان داد که فقط مقاومت نکرده بلکه با مقاومت فعال به الگوی پیشرفت برای جهانیان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ایران نشان داد می توان هم با آمریکا مقابله کرد و هم به پیشرفتهای نظامی، علمی و فضایی دست یافت و همچنین در آخرین مورد پیشرفت در عرصه مقابله با کرونا و تولید واکسن به رغم همه تحریم های ظالمانه آمریکا در این عرصه، از جمله پیشرفتهای ایران در سایه مقاومت فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی