لزوم امید دادن به جوانان به عنوان آینده سازان کشور


لزوم امید دادن به جوانان به عنوان آینده سازان کشور

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با تاکید بر تربیت دانشجویانی متخصص و متعهد در دانشگاه و لزوم امید دادن به جوانان به عنوان آینده سازان کشور، افزود: تا زمانی که ملت بزرگ ایران و جوانان بتوانند در کارهای کشور تاثیر گذار باشند و نسبت به آن بی تفاوت نباشند، به انقلاب ما هیچ آسیبی نخواهد رسید.

بخشعلی معصومی در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید این دانشگاه، با گرامیشداشت دهه فجر، وجود نیروهای ارزشی و انقلابی را باعث افتخار و سربلندی نظام دانست و گفت: جبهه استکبار جهانی با همه توان در پی شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، ولی وجود نیروهای مومن، متعهد، متخصص، ارزشی و انقلابی نگذاشته و نخواهد گذاشت که این خواب شوم دشمنان برای کشور تعبیر شود.

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی و مفتضحانه دشمن در تمامی عرصه‌ها، اظهار کرد: پس از ناامیدی دشمن از حربه‌های گوناگون نظامی، اقتصادی و سیاسی، اکنون در پی تهاجم فرهنگی و ناامید کردن ملت و جوانان نسبت به آینده نظام هستند. ولی به لطف خداوند متعال و وجود رهبری فرزانه، ایران اسلامی روز به روز بالنده و پیشرفته تر می‌شود و در همه عرصه‌ها با تبدیل تهدیدها و تحریم‌ها به فرصت، توانسته‌ایم به خودکفایی‌های ارزشمندی برسیم.

وی با اشاره به هفته‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور و ۱۴ اختتامیه جشنواره فرهنگی در استان‌های مختلف کشور، این موضوع را نشان از اهمیت دادن مسئولان دانشگاه پیام نور به بحث فرهنگ و امور فرهنگی دانست و گفت: بسیج یکی از نهادهای بسیار ارزشمند است که در کلیه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه حضور مستمر و تاثیرگذاری داشته و با وجود اساتیدی مومن و متعهد شاهد کارهایی ماندگار و خوب در بسیج اساتید استان بوده‌ایم که امیدواریم از این به بعد نیز بتوانیم در این زمینه منشا اثرات خوبی باشیم.

رضا محمدی مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان نیز در ادامه این مراسم گفت: رهبری داریم که تنها با نیم ساعت سخنرانی، تمامی معادلات و نقشه‌های دشمنان را که ساعت‌ها در اندیشکده‌های آنان طراحی شده، برهم می‌زند و جهان را شیفته خود می‌کند. در این راستا ما اساتید بسیجی به عنوان قشر متخصص و متعهد وظیفه داریم تا با تبدیل بیانیه گام دوم به گفتمان حرکت جمعی، این انقلاب را به صاحب اصلی آن که همان امام زمان ( عج ) است، برسانیم.

وی با تبیین توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب، اولین آن را در زمینه علم و فناوری دانست و ادامه داد: این امر وظیفه ما اساتید را در تولید علم و ثروتی که در دفاع از مظلوم و در راستای کمک به دیگران باشد را بسیار سنگین تر کرده است و فارغ از تمامی جناح بندی‌های سیاسی و با کارهای جهادی و انقلابی که کمترین نفع را برای خود قائل باشیم، این امر را محقق خواهیم کرد.

وی با اشاره به دلایل موفقیت شهدایی چون شهیئ حاج قاسم سلیمانی، شهید تهرانی مقدم و ... اظهار کرد: علت این هست که آن‌ها در همه امور، خودشان پیشقدم بودند و بقیه به دنبال آن‌ها حرکت می‌کردند و نهایت امر چیزی بود که در خوف و زبونی دشمن شاهد بودیم.

محمدی، دانشگاه پیام نور را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تاثیرگذار در حرکت علمی و فرهنگی کشور دانست و ضمن تشریح وظایف بسیج اساتید، برای اسدیان مسئول جدید بسیج اساتید این دانشگاه، آرزوی توفیق و سربلندی در پست جدید کرد.

داود اسدیان عضو علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور تبریز، برادر شهید و جانباز جنگ تحمیلی و مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان نیز ضمن قدردانی از اعتماد بخ وی جهت تصدی این پست از سوی مسئولان، گفت : گاهی اوقات مرور گذشته، می‌تواند امنیت امروز ما را تفسیر کند که چه فراز و نشیبهایی را پشت سر گذاشته‌ایم و چه خون‌هایی به حق و ناحق در راه اعتلای این نظام انقلاب ریخته شده است.

وی با بیان این‌که در طول مدت پیروزی انقلاب تاکنون دشمنی‌ها بیشتر شده است، اظهار کرد: دشمنان به واقعیت مکتب تشیع پی برده‌اند و نشانه حقانیت این انقلاب این است که روز به روز دشمنان آن زیادتر می‌شود و همه آنان بر دشمنی خود پافشاری می‌کنند ولی در مقابل همه آن‌ها، به لطف خداوند و تلاش‌های انجام گرفته، امروز شاهد جبهه مقاومت هستیم که حاصل صدور انقلاب اسلامی ما به سراسر جهان است.

وی با اشاره به این‌که دشمن همواره در پی ضربه زدن به ما بوده و خواهد بود، گفت: باید تلاش کنیم تا به عنوان یکی از کارهای مهم و اساسی در پیشبرد اهداف نظام، کرسی‌های آزاد اندیشی را جهت تعامل مناسب و گسترده با نسل آینده بیش از پیش فعال شود، چرا که این نظام پاک و نورانی است و نباید خطای شخص یا اشخاصی در هر لباس و منصبی به پای نظام نوشته شود و این محقق نخواهد شد مگر با بالا بردن قدرت تحمل انتقاد که امیداریم برنامه ریزی مدونی در این مورد خواهیم داشت.

اسدیان با اشاره به این‌که دانشگاه یک ظرفیت بسیار بزرگ در نظام اسلامی است که باید دید همه جانبه به آن داشته باشیم، بیان کرد: هم در حمایت از کارها و تصمیات مدیریت دانشگاه و هم در زمینه مطالبه گری فعال خواهیم بود و همه این کارها را با صدق دل و خلوص نیت انجام خواهیم داد، چرا که اعتقاد دارم اگر در عمل اخلاص نباشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت و توشه آخرت ما از همین اخلاص در عمل حاصل خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، در پایان این مراسم حکم انتصاب مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان توسط رئیس دانشگاه به اسدیان داده شد.

لزوم امید دادن به جوانان به عنوان آینده سازان کشور

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...