امام جمعه موقت تهران: مکتب، رهبری صالح و مردم ارکان انقلاب هستند


امام جمعه موقت تهران: مکتب، رهبری صالح و مردم ارکان انقلاب هستند

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: مکتب، رهبری صالح و حضور مردم، نقش اساسی در تحولات و تغییرات هر جامعه دارد، شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی ثمره نگاه به مکتب و آموزه‌های دینی و دستاورد این نگاه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد روز چهارشنبه در آیین سخنرانی پایان راهپیمایی خودرویی مردم سمنان در یوم‌الله ۲۲ بهمن در مصلای این شهر ابراز داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران با الهام از مکتب عاشورا و از اندیشه‌های الهی و سیاسی امام حسین (ع) شکل گرفت و امام خمینی (ره) پیام آور ادبیات عاشورا بود.

وی با بیان اینکه مکتب و مبنای فکری و نظری مهمترین ریشه انقلاب اسلامی و تکیه‌گاه فکری ملت ایران و اسلام است افزود: قرآن و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) زیر بنای حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر معارف حیات بخش و انسان ساز قرآن و عترت تکیه‌گاه تفکر یک ملت باشد،بدون تردید آن ملت از اقتدار ویژه بهره‌مند می‌شود.

ابوترابی‌فرد گفت: آموزه‌های قرآن و اسلام بر پیوند سعادت بشر در دنیا و آخرت با دو گوهر گرانبهای ایمان و عمل صالح تاکید دارد و از نگاه قرآن انسانی به حیات راستین دست می یابد که مبنای فکری و اعتقادی او را دانش،علم، معرفت و ایمان سامان بدهد.

وی با تاکید بر لزوم وجود کمال عقلانی و کمال عملی در سعادت یک جامعه ابراز داشت: کمال عقلانی یعنی با علم و نور معرفت خدا، پیامبر (ص) و اولیا دین و کمال عملی یعنی عمل صالحی که بر اساس علم و معرفت و ایمان و با انگیزه الهی شکل بگیرد.

امام جمعه موقت تهران، رهبری برآمده از آموزه‌های دینی و وحیانی را رکن دوم پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در نگاه قرآن، پیامبر اعظم (ص) و اولیای دین (ع)، رهبری جامعه اسلامی باید در دست توانای پیامبر (ص) و پیشوایان معصوم دین و در دوران غیبت امام معصوم در دست فقیه عالم، عادل، شجاع و توانا باشد.

ابوترابی‌فرد ریشه سوم انقلاب را حضور مردم عنوان کرد و افزود: نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز مردم ایران در حماسه ۲۲ بهمن سال ۵۷، از ریشه‌ها و ارکان اقتدارآفرین اسلام الهام می‌گرفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) قرآن و عترت از هم جداناپذیرند اگر به قرآن تمسک بجویید، در مدرسه اهل بیت حضور می‌یابید، مسیر قرآن یعنی مسیر علم و دانش و مسیر عترت (ع) یعنی مسیر مبتنی بر علم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، وظیفه شناسی است ابراز داشت: رهبری صالح ماموریت‌مدار از ارکان مهم انقلاب و به معنی رهبری صالح بر اساس ماموریت و وظیفه شناسی است بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ریشه در تصمیمات بدون تخصص و غیرعلمی دارد، باید این پشتوانه در جمهوری اسلامی تقویت شود.

به گزارش ایرنا، مردم استان سمنان امروز بار دیگر با حضور مطمئن و پرافتخار خود در خیابان‌های شهرهای مختلف این استان، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شکلی متفاوت جشن گرفتند و معنای حقیقی ایستادگی و شجاعت را روایت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق