امام جمعه یزد: با جناح بازی نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد


امام جمعه یزد: با جناح بازی نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حفظ انقلاب به غیر از حرکت با سیره امام و رهبری امکان‌پذیر نیست و با جناح بازی نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد.

به گزارش روز چهارشنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با طلاب حوزه علمیه مدرسه خان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اظهار داشت: در برهه حساسی برای انقلاب و کشور قرار داریم و توطئه بزرگی در دنیا علیه اسلام ایجاد شده همچنان‌که از صدر اسلام نیز این توطئه‌ها وجود داشت و دشمنان به دنبال منحرف کردن اسلام از مسیر بودند.
وی افزود: دنیای استکبار و طاغوت‌ها هر چه توانستند به سر اسلام آوردند و علما و بزرگان ما نیز همواره مقاومت کرده‌اند و اگر ایستادگی علما نبود، اسلام و مکتب شیعه را از بین برده بودند و اگر انقلاب اسلامی ایران شکل نمی‌گرفت، از قرآن و از اسلام به جز اسم چیزی باقی نمی‌ماند.
ناصری تصریح کرد: در آن دوران اخلاق به سمت انحطاط رفته بود، صنعت وابسته بود و اگر در این شرایط امام به میدان نمی‌آمد، معلوم نبود چه بر سر مردم و کشور می‌آمد.
امام جمعه یزد با اشاره به خاطرات دوران تبعید امام به نجف و پاریس گفت: وقتی امام در تبعید بود و شاه فرار کرده بود، تز آمریکایی‌ها این بود که مجلس ملی و شورای حکومت ملی تشکیل شود و شاه در راس کار باشد امام حکومت نکند اما امام که مشروطه و حرکت‌های آیت الله کاشانی و آیت االله مدرسی را دیده و همه را بررسی کرده بود، تاکید داشت که باید به ایران برود و ریشه شاه را بخشکاند زیرا می دانست که شاه، ریشه استثمار و استعمار در ایران است.
وی با تاکید بر اینکه امام معتقد بود باید قانون و حاکمیت خدا در کشور حاکم شود نه قوانین بلژیکی و فرانسوی، اظهار داشت: هیچکس باور نمی‌کرد که این اتفاق بیفتد و هر چه توطئه کردند نشد، حتی برخی علما را نیز راضی کرده بودند که امام را متقاعد کنند تا به ایران نیاید اما امام محکم ایستاد و گفت باید به ایران برگردیم زیرا استکبار ریشه دوانده و اگر خشکانده نشود، اسلام از بین می‌رود.
ناصری افزود: سیاستمداران مغز کلام امام را کمتر درک می‌کردند اما جوانان و مردم عادی ایران آن را به درستی درک کرده بودند. نهضت آزادی‌ها می گفتند اسلام نمی تواند حکومت‌داری کند و مارکسیست‌ها هم معتقد بودند که دین افیون ملت‌هاست و در واقع حرف اینها با هم تفاوتی نداشت اما امام به آنها توجهی نکرد و به حرکت الهی خود ادامه داد.
وی در خصوص شب 12 بهمن که امام از پاریس قصد بازگشت به ایران را داشت، گفت: شایعات بسیاری در مورد ربوده شدن هواپیمای امام وجود داشت و بسیاری از بزرگان در ایران با تماس‌های مکرر خواسته بودند که امام از آمدن صرف نظر کند اما وقتی این موضوع را شب قبل از حرکت با امام در میان گذاشتیم، ایشان با لبخندی گفت که ما تکلیف خود را انجام می‌دهیم و نتیجه با خداست.
وی تصریح کرد: امام همواره با فکر و تدبیر مسیر خود را انتخاب می‌کرد اما اگر تشخیص تکلیف می‌داد، دیگر هیچ چیز نمی‌توانست نظر او را عوض کند.
امام جمعه یزد خطاب به طلاب یزد بیان کرد: تلاش کنید در این برهه حساس که می‌خواهند مسیر انقلاب را منحرف کنند، با اخلاص عمل کنید و از اخلاص امام الگو بگیرید همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس به اخلاص رسیده بودند.
وی ادامه داد: طلبه‌ها هم از نظر علمی و هم از نظر تقوا و خداشناسی نمونه، بصیر و بیدار باشند و هرگز فریب عرفان‌های کاذب را نخورند و از خدا و امام زمان غافل نشوند و با تقوا و اخلاق خوب، تواضع و درس خواندن جدی، این انقلاب را نگه دارند.
ناصری تاکید کرد: حفظ این انقلاب به فرموده امام از اوجب واجبات است و حفظ انقلاب هم غیر از حرکت در مسیر سیره امام و رهبری امکان‌پذیر نیست و با جناح بازی نمی‌توان انقلاب را نگاه داشت زیرا حفظ انقلاب خلوص و تقوا و رضایت خدا و بی اعتنایی به دنیا و توکل به خدا می خواهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان