32 طرح عمرانی و اقتصادی در خلخال افتتاح شد


32 طرح عمرانی و اقتصادی در خلخال افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- همزمان با سالروز پیروزی شکومند انقلاب اسلامی بهره برداری از 32 طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزارو 960 میلیارد ریال و با حضور استاندار اردبیل در خلخال آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل ۲۶ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال و همچنین ۶ طرح اقتصادی است که برای راه اندازی آنها بیش از۳۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است .

استاندار اردبیل در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: با آغاز بهره برداری از پست ۲۳ کیلوولتی برق شهر خلخال که برای اجرای آن بیش از یک هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، برق مصرفی این شهرستان از پنج مگابایت فعلی به ۱۰۰ مگابایت افزایش یافته و علاوه بر برق شهروندان انرژی مورد نیاز صنایع بزرگ این شهرستان نیز تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تامین برق مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی ناحیه صنعتی گزاز این شهرستان هم یک پست ۲۳۰ کیلولتی جدید با اعتبار سه هزار میلیارد ریال احداث می‌شود.

همچنین در آیینی عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی ۱۴۰ واحدی شهر خلخال نیز با حضور استاندار اردبیل شروع شد.

فرهاد سبحانی مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در این آیین گفت: برای بهره مندی از مسکن ملی این شهر ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۱۴۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۱۳۷ نفر از آنها موفق به واریز مبلغ برای بهره‌مندی از این مسکن شده‌اند .

همچنین با حضور استاندار اردبیل بهره برداری از سالن تخصصی تکواندوی خلخال در محل مجموعه ورزشی پوریای ولی و طرح نوسازی و بهسازی استخر سرپوشید فجر این شهر آغاز شد.

سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: همزمان با ایام دهه فجر امسال هفت پروژه ورزشی در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد ،مشگین شهر، بیله سوار و خلخال به بهره‌برداری رسید که برای اجرای و تکمیل آنها اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: برای اجرای سالن ورزشی تکواندوی جعفرزاده خلخال ۱۴ میلیارد ریال و نوسازی و بازسازی استخر شنای خلخال هم هشت میلیارد ریال هزینه شده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک