وضعیت کرونایی 6 شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد


وضعیت کرونایی 6 شهرستان مازندران به رنگ آبی نزدیک شد

ساری - ایرنا - رنگ آبی کرونایی سرانجام با تغییر وضعیت شیوع این ویروس به مازندران نزدیک شد و طبق اعلام سامانه ماسک 6 شهرستان مازندران از روز 25 بهمن ماه جاری در وضعیت آبی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا ، سامانه ماسک که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آن را راه اندازی کرد و با سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت برخط وضعیت کرونایی مناطق مختلف کشور را رصد می کند ، در تازه ترین به روزرسانی خود که امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن انجام داد ، اعلام کرد که وضعیت ۶ شهرستان مازندران از ۲۵ بهمن ماه آبی می شود.

گلوگاه ، میاندرود ، سیمرغ ، سوادکو شمالی ، عباس آباد و کلاردشت از شهرستان هایی هستند که از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه رنگ آبی کرونایی را به خود می بینند. این شهرستان ها از سوم بهمن ماه جاری در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته بودند.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک از شنبه هفته آینده پنج شهرستان نارنجی مازندران هم به رنگ زرد تغییر وضعیت خواهند داد. نکاء ، قائمشهر، سوادکوه، فریدونکنار و محمودآباد پنج شهرستان نارنجی هستند که به زرد تغییر وضعیت خواهند داد.

با این وجود ، همچنان ۱۰ شهرستان دیگر مازندران که در زمره شهرستان های بزرگ این خطه شمال کشور محسوب می شوند و بیش از نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده اند ، همچنان در وضعیت نارنجی باقی مانده اند. ساری ، بابل ، آمل ، تنکابن ، نوشهر، چالوس ، بابلسر، نور، رامسر و جویبار شهرستان هایی هستند که رنگ نارنجی کرونایی در آنجا جا خوش کرده است.

بر اساس ارزیابی سامانه ماسک از ۲۵ بهمن ماه تنها ۲۶ شهرستان در کشور در وضعیت نارنجی کرونایی باقی می مانند که ۱۰ شهرستان مربوط به استان مازندران است.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، رنگ آبی به معنای وضعیت «کم‌خطر» است که از ۲۰ دی ماه سال جاری در رنگ بندی های کرونایی کشور قرار گرفت. رنگ آبی به این معنای بستری کمتر از چهار نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت به صورت روزانه است.

رنگ زرد هم در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، وضعیت کرونایی " بسیار پرخطر " محسوب می شود. آمار بستری روزانه بیشتر از ۱۰ نفر در روز از میان یکصد هزار نفر جمعیت به معنای داشتن وضعیت قرمز است.

اگر رسیدن وضعیت آبی به مازندرانی می تواند امیدوار کننده باشد ، ولی به معنای رفع خطر شیوع کرونا نیست بویژه این که استان به خاطر فشردگی پراکنش سکونتی و چسبیده بودن شهرها به یکدیگر و روستاها به شهرها از یک سو و داشتن ۱۰۰ شهرستان دارای وضعیت نارنجی از سوی دیگر همواره در معرض خطر بازگشت به وضعیت بحرانی قرار دارد.

محدودیت های کرونایی حاکم بر وضعیت زرد کرونایی شامل ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا سه بامداد و دور کاری یک سوم کارکنان دولت در شهرستان های آبی نیز حاکم است ، ولی تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در مناطقی که وضعیت زرد و آبی دارند آزاد است و نیاز به برگه تردد ندارد.
شیوع کرونا در مازندران از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار کرونایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع شد. این استان تاکنون دو موج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است و از اول دی ماه هم با افزایش آمار بیماران بستری به طور آرام به موج سوم رسید و اکنون با پشت سر گذاشتن نقطه پیک شیوع ، در وضعیت پایین آمدن آرام از این پیک است.

طبق آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۱۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان های این دو دانشگاه بستری هستند.

گزارشی که روزانه وزارت بهداشت منتشر می کند نشان می دهد طی ماه بهمن به طور میانگین ۱۰ نفر در مازندران جانشان را به خاطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد