اگر انقلاب اسلامی ایران نبود شاید من الان یک عرق خور بودم


اگر انقلاب اسلامی ایران نبود شاید من الان یک عرق خور بودم

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی لیبانیران خاطره یک تاجر ثروتمند لبنانی درباره انقلاب ایران را بازنشر داد. ابویاسر می گوید: اگر انقلاب اسلامی ایران رخ نمی داد شاید من الان...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی لیبانیران خاطره یک تاجر ثروتمند لبنانی درباره انقلاب ایران را بازنشر داد.

ابویاسر می گوید:

اگر انقلاب اسلامی ایران رخ نمی داد شاید من الان یک عرق خور بودم. در لبنان فرهنگ دینی وجود نداشت.

حجاب نبود و کسی اگر نماز می خواند مسخره اش می کردند. خانواده ی ما که همه معروف بودند به علم و روحانیت برخی چادر می پوشیدند و برخی حجاب داشتند. وگرنه بیشتر مردم حجاب نداشتند. بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که مردم با اسلام آشنا شدند و سراغ اسلام آمدند. خیلی هایی که کمونیست بودند برگشتند به اسلام. الان دارند کفاره نماز و روزه های نخوانده شان را می دهند.

ایران شاهنشاهی نوچه ی آمریکا بود و همانند آمریکا با کشورهای منطقه با گستاخی رفتار می کرد. یادم هست در کویت یک شیشه فروش سوریه ای بود که عکس سر ملکه فرح را برداشته بود گذاشته بود روی تن یک رقاصه و زده بود روی شیشه مغازه اش. یک ایرانی رد شد. وقتی این رو دید رفت تو و با یک تکه شیشه شکسته گلویش را برید و فرار کرد به سفارت و گزارش داد و فراری اش دادند.

الحمدلله ایران الان صاحب علم و تکنولوژی است و برای خودش قدرت بزرگی در منطقه است. آب و برق و خدمات ارزان قیمتی که در ایران هست در خیلی کشورهای دیگر نیست. گوناگونی تولیدات ایران را هیچکدام از کشورهای منطقه ندارند. آب و هوای چهارفصل ایران رو کم کشوری هست که داشته باشه.

من چند مرتبه به ایران سفر کردم. دفعه اول دلار حدود دویست تومن بود. دفعه بعد که آمدم 700 تومان بود و آخرین باری که آمدم 1000 تومان. خب مشخص هست که تحریم ها و دشمنی های آمریکا برای به زانو درآوردن ایران باعث این گرونی ها است. اما ماشالله ایران روی پای خودش ایستاده و الان از کشورهای منطقه یک سر و گردن بالاتر است. آنها نمی خواهند ایران قوی باشه. آنها نمی خواهند ایران پیشرفت کنه. اونها می خواهند نفت و منابع ایران رو ارزان ببرند. اگر ایران انرژی هسته ای داشته باشه تبدیل میشه به صادر کننده انرژی و اورانیوم. اونا می خواهند فروش اورانیم فقط دست خودشان باشد.

مقاومت در لبنان با حمایت ها و کمک ایران رشد کرد و قوی شد، تا جایی که همین دو سه میلیون شیعه لبنان که قبلا تحت ظلم و کشتار عثمانی و بعدش اسراییل، همیشه کشته میدادن و فرار می کردن، اسراییل رو شکست دادن. کم حرفی نیست، دو سه هزار نفر از ما چند هزار سرباز مسلح اسراییلی رو متوقف کردن و شکست دادن.

من خیلی تعجب میکنم از اینایی که دنبال موسوی راه افتادن و گفتن تقلب شده. مگه میشه تقلب بشه. حالا بگیم فوقش یک میلیون رای رو تقلب کنن یا اشتباه بشه، که همه جا هست، اما تقلب در این حجم؟! اونوقت نفهمیدن که این شورش ها و آتیش زدن ها برنامه ریزی شده است تا نظام ایران رو از بین ببره؟ چند بار هم با یکی از اینا که تو لبنانه حرف زدم. اصلا متوجه نیست که شرایط منطقه چیه و چرا این اتفاقات داره میفته، چرا ادعای تقلب شد و چرا گفتن بیاین تو خیابونا. هدف اینه که ایران به زانو دربیاد. ایشالا به لطف خدا این اتفاق نمیفته. ایران قوی تر از اونیه که بتونن بهش صدمه بزنن.

پ.ن: ابویاسر نه حزب اللهی است نه پولی از ایران گیرش اومده نه ارتباطی با سفارت داشته نه هیچی. یه لبنانی ساده بوده که حالا برای خودش تاجر و پولداره. سوادش هم در حد دیپلمه. اما واقعا نگاهش صادقانه و جامع و بی تعصب هست.

متن فوق ترجمه ی مصاحبه نیست بلکه حاصل صحبت با ابویاسر است که چون با زبان عامیانه ی لبنانی حرف میزد سعی کردم عامیانه بنویسم.

اگر انقلاب اسلامی ایران نبود شاید من الان یک عرق خور بودم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید