رقابت بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» مومنانه و مصداق «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ» است


رقابت بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» مومنانه و مصداق «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ» است

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی تاکید کرد: مهم آنکه این رقابت شما بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی»، رقابت سالم و مومنانه و مصداق «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ» است، اساس کار در مسجد، کار برای خدا است و با همین قید هم مقبول می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین قرعه کشی بزرگ 110 کانون فعال در طرح ملی «ایران قوی» امروز (چهارشنبه، 22 بهمن ماه) همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در این آیین با بیان اینکه ما برای آنکه جزء بچه های هستیم به خود افتخار می کنیم، اظهار کرد: 22 بهمن ماه روز خاصی است، پیامبر اکرم(ص) در تعبیر نورانی فرمودند: نفحه های روحانی در زندگی انسان ها وجود دارد. این نفحه ها هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی ملت ها هست، یکی از برترین نسیم های رحمانی که شامل همه مردم ایران و برکات و ثمراتش شامل همه آزادمردان جهان شده، انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس ستاد فهما ادامه داد: در آن دوران حضرت امام(ره) با اخلاص و رنگ خدا به میدان آمدند و 98 و دودهم درصد آراء مردم این انقلاب را به ثمر رساندند؛ بعد از آن، جنگ ها، تحریم ها و فشارهای متعدد را از درون و بیرون داشتیم اما این ملت غیور، 42 سال شجاعانه ایستادگی کردند و امروز این افتخار نصیب ما است که رهبری فرزانه و حکیم‌مان کشتی انقلاب را ناخدایی می کنند و ان شاءالله به دست امام زمان(عج) می رسانند.

وی خطاب به بچه های مسجد بیان کرد: وظیفه دارم از شما خالصانه تقدیر کنیم که در دل مسجد جهادی فعالیت می کنید و باید به همه شما خداقوت گفت که از هفته دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کردید و تا امروز 22 بهمن این مشارکت را ادامه دادید.

حجت الاسلام دکتر ارزانی تاکید کرد: مهم آنکه این رقابت شما بچه های مسجد در طرح ملی «ایران قوی«، رقابت سالم و مومنانه و مصداق «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ» است، اساس کار در مسجد، کار برای خدا است و با همین قید هم مقبول می شود.

وی با بیان اینکه سامانه بچه های مسجد زیست بومی متعلق به خود شما است و به هیچ نهادی تعلق ندارد، گفت: همانطور که امیرالمومنین امام علی (ع) فرمودند: علم را با کتابت به زنجیر بکشید. ما هم در این سامانه دریافتیم با چه کسانی در ارتباط هستیم و چه باید کنیم؟ چنان که شما بچه های مسجد در سه شبستان و 12 رواق و با 48 فعالیت در این سامانه ما را همراهی و فعالیت هایتان را برای ارزیابی ثبت کردید.

رئیس ستاد فهمای کشور در پایان با بیان اینکه 22 بهمن به همه اقشار تعلق دارد، خاطرنشان کرد: در این قرعه کشی به امتیازها نظر داریم و کانون ها و فعالان و رابطان برتر بعد از ارزیابی ها معرفی می شوند. امروز و در آستانه سالروز ولادت امیرمومنان 110 کانون به نیت ایشان که حداقل امتیاز 1000 را کسب کرده اند در قرعه کشی شرکت داده شده و از جوایز نقدی بهره مند می شوند.

بنابر این گزارش، «جوادی عبادی» نیز در این آیین مجازی با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همزمان با یوم الله 22 بهمن، امشب ماراتُن بچه های مسجد و کانون های مساجد در ثبت فعالیت هایشان در طرح ملی «ایران قوی» به پایان می رسد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های مساجد ادامه داد: سطح بالای توانمندی بچه های مسجد و مشارکت ها در طرح ملی «ایران قوی» باعث شگفتی بوده و امید است بتوان این آثار و توانمندی را هم منعکس کنیم و هم مورد حمایت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه طرح ملی «ایران قوی» عملاً از پایان نخستین رویداد ملی فهما آغاز شد، گفت: البته پایان آن در امروز به معنای خاتمه کار بچه های مسجد نیست حتما اعضای کانون ها به انجام فعالیت ها فراخوانده شوند و در سامانه در جشنواره ها مشارکت کنند تا در قالب آنها از بچه های مسجد تقدیر شود.

عبادی اضافه کرد: امکان ثبت فرم های جدید امشب بسته می شود اما اگر درباره اثری در استان برای کارشناس ایجاد ابهام شود می تواند بازگشت داده شود تا پس از رفع ابهام، مجددا برای شرکت در ارزیابی ها ارسال شود. این ارتباط بین کارشناسان مرکز هم برقرار است تا آثار ارسالی مدیران کانون ها ارزیابی شود و حقی از کانون ها تضییع نشود.

وی تاکید کرد: مادامی که فرم های ارسالی توسط ارزیابان استانی و ستادی در حال بررسی است رتبه ها امکان تغییر دارد و آنچه تا امروز مشخص شده به منزله پایان کار رقابت و تعیین برترین های طرح ملی «ایران قوی» نیست.

عبادی در پایان خاطرنشان کرد: کانون هایی که حداقل 1000 امتیاز را در سامانه بچه های مسجد کسب کرده اند در قرعه کشی امروز شرکت داده می شوند. همچنین، قرعه کشی شرکت کنندگان در مسابقه پیامکی هم امروز انجام می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...