این گیاهان سپر محافظت از ریه هایتان هستند


این گیاهان سپر محافظت از ریه هایتان هستند

برخی از گیاهان قادرند مشکلات مهم تنفسی را برطرف کنند. گروهی از گیاهان و ادویه‌های جادویی وجود دارند که به محافظت و ارتقای سلامت ریه و جلوگیری از مشکلات و اختلالات تنفسی کمک می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، گیاهانی که در ادامه نام می بریم همچنین برای سلامت افراد مبتلا به کرونا مفید بوده و علائم و خطرات آن را کاهش می‌دهد.

آویشن سبز

آویشن سبز در صدر این گیاهان قرار دارد؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آپیژنین و لوتئین است. این خاصیت به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌ها مقابله کرده، راه‌های هوایی را تنظیم و ریه‌ها را تمیز کند.

زردچوبه

زردچوبه نیز از جمله این گیاهان مهم است، زیرا یک آنتی اکسیدان است که التهاب را کاهش می‌دهد و مجاری تنفسی را تمیز نگه می‌دارد. علاوه بر این، زردچوبه یک آنتی ویروس طبیعی است که به شما کمک می‌کند تا عفونت‌های ویروسی تاثیرگذار بر ریه از شما دور بمانند.

مرزنجوش یا پونه کوهی

از جمله سایر گیاهان ذکر شده در این گزارش مرزنجوش یا پونه کوهی است. پونه کوهی علاوه بر داشتن مزایای شگفت انگیز سلامتی برای ریه‌ها به دلیل داشتن اسید رزمارینیک که به کاهش آلرژی‌های ایجاد کننده عفونت در سیستم تنفسی کمک می‌کند، حاوی کاراکرول نیز است که موجب رفع گرفتگی در ریه‌ها کمک می‌شود و دارای خواص ضد میکروبی است که عفونت و عوامل بیماری زا را از بدن انسان دور می‌سازد.

شیرین بیان

شیرین بیان را که برای درمان مشکلات تنفسی در مقیاس وسیع مانند سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود، فراموش نکنید. این ماده حاوی موادی است که به رفع گرفتگی ریه ها کمک کرده و مخاط سالم تولید می‌کند.

گیاه گلاوی

سرانجام، گیاه گلاوی است که بر حفاظت از ریه‌ها تاثیر می‌گذارد؛ زیرا حاوی خواص ضد میکروبی است که به درمان ویروس‌های بیماری زا و کاهش عفونت کمک می‌کند.

منبع: رکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022