جایزه ویژه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به کارگردان مازندرانی اهدا شد


جایزه ویژه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به کارگردان مازندرانی اهدا شد

ساری – ایرنا - کارگردان جوان مازندرانی با سومین فیلم سینمایی خود توانست دو سیمرغ بلورین سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر چهارشنبه شب در تالار همایش‌های برج میلاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد محدود هنرمندان و سینماگران برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره معرفی شدند که با نظر هیأت داوران، دو سیمرغ بلورین جشنواره به محسن قرایی کارگردان اهل بهشهر رسید.

هیأت داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر متشکل از محمد احسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی جایزه ویژه هیأت داوران را برای کارگردانی فیلم «بی‌همه‌چیز» به محسن قرایی کارگردان جوان بهشهری اهدا کردند.

محسن قرایی علاوه بر دریافت جایزه ویژه هیأت داوران که از مهم‌ترین جوایز جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، به طور مشترک همراه با محمد داوودی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی جشنواره را نیز برای فیلم «بی‌همه‌چیز» کسب کرد.

این فیلم پس فیلم‌های «خسته نباشید»(۱۳۹۱) و «سد معبر»(۱۳۹۵) سومین اثر کارگردانی شده توسط قرایی است. «بی‌همه‌چیز» علاوه بر جایزه جایزه ویژه و سیمرغ بهترین فیلمنامه اقتباسی، سه سیمرغ دیگر نیز کسب کرد و همراه با فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری در صدر جدول کسب سیمرغ‌های جشنواره سی‌ونهم ایستاد. مارال جیرانی برای طراحی لباس فیلم «بی‌همه‌چیز» سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس را کسب کرد و سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن نیز برای همین فیلم به حامد ثابت اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین تدوین نیز برای تدوین «بی‌همه‌چیز» به عماد خدابخش رسید.

محسن قرایی کارگردان ۳۹ ساله بهشهری سال ۱۳۹۷ نیز برای نگارش فیلمنامه «قصر شیرین» سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده بود و با دریافت دو سیمرغ از جشنواره سی‌ونهم تعداد سیمرغ‌های فجر خود را به سه عدد رساند.

«بی‌همه‌چیز» در رتبه‌بندی فیلم‌های این دوره فیلم فجر از نگاه تماشاگران نیز پس از فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، در رتبه دوم فیلم‌های برتر از نگاه مخاطبان قرار گرفت. تماشاگران فیلم «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان دیگر کارگردان مازندرانی را نیز به عنوان سومین فیلم برتر جشنواره انتخاب کردند.

پارسال نیز محمدحسین مهدویان کارگردان جوان اهل بابل برای فیلم «درخت گردو» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان