گفتمان سازی علم و فناوری یکی اهداف پارک اردبیل


گفتمان سازی علم و فناوری یکی اهداف پارک اردبیل

گفتمان سازی علم و فناوری یکی از اهدف پارک علم فناوری اردبیل رئیس پارک علم فناوری استان اردبیل گفت: گفتمان سازی علم و فناوری و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اهداف مهم پارک علم فناوری اردبیل است.

ابراهیم‌پور ۲۲ بهمن در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای فناوران و شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری اظهار کرد : نمایشگاه فناوری استان از 18 تا 22 بهمن به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در اردبیل برگزار شد که هدف اصلی گفتمان‌سازی علم و فناوری و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان بوده است.

به گفته ابراهیم پور بیش از 55 شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در این نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را حتی در بخش‌های تخصصی نظیر پزشکی، دامپزشکی، گیاهان دارویی، ‌بخش کشاورزی، صنایع خلاق، آی.تی و حوزه برق و الکترونیک به نمایش گذاشته بود.

رئیس پارک علم وفناوری استان اردبیل افزود: ما از ایده‌های نو و خلاقانه در گروه‌های سنی پایین نیز حمایت می‌کنیم و امیدواریم در رسیدن به اهداف جدی پارک در معرفی و شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در این بخش موفق عمل کرده و علاقمندان را به این حوزه ترغیب و تشویق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با صدا و سیما در تعمیق گفتمان‌سازی در بخش فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان همکاری‌های خوبی را شاهد هستیم و در کنار آن تلاش کردیم تا با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استان و شهرستان‌ها بتوانیم ظرفیت‌های خوب این حوزه را برای گروه‌های مختلف جامعه معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه بهروز ندایی با اشاره رشد علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور افزود: در ۴۲ سال گذشته ایران در تمامی حوزه های علمی رتبه های برتری را کسب کرده که این توانمندی ها در سایه تلاش جوانان خلاق این کشور می باشد.

به گفته معاون سیاسی استاندار اردبیل استان اردبیل رشد علمی ۱۱برابر متوسط کشوری بعد از انقلاب داشته است به طوری که قبل از انقلاب ما در این استان فقط دانشکده کشاورزی را داشتیم ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز دانشگاهای ما از رتبه های برتر جهانی برخوردار بوده و اساتید آنها نیز جز دانشمندان یک درصد دنیا به شمار می روند.

ندایی اضافه کرد: امروز در دنیا هرکشوری که صاحب علم باشد، می تواند در اقتصاد و سیاست نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز کشور ما درگیر با تحریم های ظالمانه ای قرار گرفته که تنها راه ارزآوری آن تولید وصادرات شرکت های دانش بنیان می باشد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل ادامه داد: در سالهای اخیر شرکتهای دانش بنیان در کشور رشد چشمگیری داشته و به تبع آن در استان اردبیل نیز شاهد اقدامات خوب پارک علم فناوری استان و کارهای خوب جوانان خلاق این استان بودیم به طوری که ما نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از ایده های خلاقانه جوانان این استان بکار میبریم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس