سه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در ایلام افتتاح شد


سه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در ایلام افتتاح شد

ایلام - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ایلام گفت: همزمان با دهه مبارکه فجر و در سال جهش و تولید سه پروژه کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح شد.

اصغر باباخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سه طرح شامل سردخانه، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و کارخانه غنی سازی کودهای حیوانی با مجموع اعتباری نزدیک به ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲ نفر است.

وی افزود: سردخانه با گنجایش پذیرش ۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی نظیر میوه و صیفی جات از جمله این طرح ها است که این طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۶ نفر افتتاح شد.

باباخانی یادآور شد: همچنین یک واحد کارخانه تولید خوارک دام و طیور با ظرفیت ۱۰ هزار تن و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۰ نفر نیز در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارخانه غنی سازی کودهای حیوانی با اعتبار ۲۵ میلیون ریال و اشتغال زایی ۶ نفر از دیگر طرح های کشاورزی استان در دهه فجر امسال بود که افتتاح شد.

وی گفت: با شروع به فعالیت این کارخانه میزان مصرف کودهای شیمیایی توسط کشاورزان کاهش می یابد و کیفیت محصولات تولیدی آنها نیز بالاتر می رود.

در دهه فجر امسال تعداد ۵۲ پروژه تولیدی و خدماتی با اعتبار ۳۵۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستیقم یک هزار و ۴۷۷ نفر و بهره مندی ۲ هزار و ۶۱ خانوار در زیربخش های کشاورزی افتتاح یا کلنگ زنی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان