جغد شاخدار را بیشتر بشناسید


جغد شاخدار را بیشتر بشناسید

جغد شاخدار یکی از گونه‌های جغد است که بیشتر در نواحی اروپا و آمریکای شمالی پراکنده شدند.


جغد شاخدار یکی از گونه‌های جغد است که بیشتر در نواحی اروپا و آمریکای شمالی پراکنده شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جغد شاخدار یکی از گونه‌های جغد است که بیشتر در نواحی آسیا، اروپا و آمریکای شمالی پراکنده شده و گاهی اوقات مسیر مهاجرتشان به ایران نیز میفتد.

این جغد‌ها معمولا در خانه‌های متروک و جنگل‌های انبوه زندگی می‌کنند، آن‌ها معمولا از حشرات، جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کنند و اندازه آن‌ها به ۳۵ سانتی متر می‌رسد.

این گونه از جغد‌ها به دلیل گوش‌های درازی که دارند به راحتی قابل شناسایی هستند و رنگ بال و پر آن‌ها قهوه‌ای و خال‌های تیره تری از رنگ پرهایشان تمام سطح بدن شان را پوشانده است. رنگ چشم هایش نارنجی تیره است، اما از دور به رنگ سیاه دیده می‌شود. زمانی که هوا رو به سردی می‌رود، دسته‌های کوچکی تشکیل می‌دهند و همدیگر را گرم می‌کنند تا زمستان به سر آید.

چشمان جغد‌های شاخ دار همچون سایر جغد‌ها خیلی درشت است. این چشمان برآمده و شبیه بیشتر پرندگان دیگر نیست. برای همین جغد‌ها می‌توانند هرچیز را باهر دو چشم در یک زمان بنگرند. جغد‌های دوربین دو چشم جداگانه مانند انسان دارند، اما جغد‌ها نمی‌توانند چشمان خود را مانند انسان حرکت دهند بلکه می‌باید سر خود را برای دیدن چیزی بسوی آن بچرخانند.

این پرندگان زیبا، گونه‌های مهاجری هستند که در فصل زمستان به صورت محدود در ایران مشاهده می‌شوند، اما متاسفانه گاهی اوقات در معرض خطر شکارچیان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

مرال، گونه بومی در خطر انقراض را بشناسید شامپانزه‌ها تنها موجوداتی که احساس دارند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم