دیپلماسی متضاد آمریکا در قبال یمن


دیپلماسی متضاد آمریکا در قبال یمن

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت موضع جو بایدن در قبال یمن را در حد حرف می‌دانیم.

دیپلماسی متضاد آمریکا در قبال یمنبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، در حالی که استیو هرمن خبرنگار صدای امریکا در کاخ سفید در حساب توئتیری خود به نقل از جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید نوشت: آمریکا در حال تقویت دیپلماسی خود برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق فرآیند سازمان ملل است، منابع وابسته به کاخ سفید اعلام کردند، حوثی‌ها با حملات خود به خاک عربستان تمایل شان را برای تداوم جنگ نشان دادند.
از سوی دیگر سازمان ملل متحد و آمریکا نیز در اقدامی هماهنگ، از حملات حوثی‌ها به فرودگاه ابهاء ابراز نگرانی کرده و آن را محکوم کردند.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز از نیروهای حوثی خواست تا اقدامات تهاجمی خود را متوقف کنند.
محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به درخواست آمریکا برای صلح گفت، مذاکره این جنبش درباره اوضاع یمن مشروط به توقف حملات هوایی، لغو محاصره و عقب نشینی نیرو‌های بیگانه است و این جنبش با تحقق چنین شرطی برای مذاکرات و توقف جنگ آمادگی دارد.
محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز تصریح کرد: ما موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در حد حرف می‌دانیم و در قبال حرف‌های آمریکا کاری انجام نمی‌دهیم. این جنبش در انتظار اتخاذ اقدامات عملی دولت آمریکا برای توقف حمایت از عربستان است و ما منتظر توقف جنگ و پایان محاصره یمن هستیم.
الحوثی در پایان بار دیگر تاکید کرد: آمریکا باید در عمل، جنگ عربستان و امارات علیه کشور ما را متوقف کند. آنچه عربستان و امارات انجام می‌دهند، تروریسم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان