میزبانی: کِشتی دوچرخه‌سواری به گل نشسته/ هرکس می‌خواهد رئیس شود باید دل شیر داشته باشد


میزبانی: کِشتی دوچرخه‌سواری به گل نشسته/ هرکس می‌خواهد رئیس شود باید دل شیر داشته باشد

قهرمان و دوچرخه سوار سابق المپیکی ایران گفت: کشتی دوچرخه سواری به گل نشسته و نجات آن کار بسیار سختی...

قادر میزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات دوچرخه سواری دارد یا خیر، اظهار داشت: قصد و برنامه ای برای مدیریت در دوچرخه سواری ندارم، چون هرچقدر هم خوب کار کنید و موفق باشید، باز هم انتقاد وجود دارد. واقعیت این است که در ورزش ایران به افراد کاردان اهمیتی نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری مشکلات زیادی دارد، گفت: هرکسی که می‌خواهد نامزد شود و در این فدراسیون مدیریت کند، باید دل شیر داشته باشد. البته اینطور هم می شود که کسی دنبال اسم و رسم باشد و بخواهد شرکت کند و شرایط این رشته اهمیتی برایش نداشته باشد. کشتی دوچرخه سواری به گل نشسته و نجات دادن آن کار بسیار سختی است.

قهرمان و ملی پوش سابق المپیکی دوچرخه ‌سواری عنوان کرد: وضعیت مالی وخیم است و کمبود بودجه مشکلات زیادی را برای دوچرخه ‌سواری به وجود آورده است. از سوی دیگر ما در بخش مردان، زنان و رده های پایه دوچرخه سوار نداریم، چون در سال‌های گذشته پشتوانه سازی نکرده‌ام.

وی ادامه داد: برطرف کردن این مشکلات سخت و زمان بر است و کار یکی دو سال نیست. در حال حاضر یک دوچرخه معمولی برای تمرین و مسابقه ۱۲۰ میلیون و یک کفش ۵ میلیون تومان قیمت دارد و تجهیزات آن هم همه باید از خارج وارد شوند.

میزبانی با اشاره به اینکه باید در سال ۱۰۰۰ دوچرخه سوار اضافه شود، گفت: از این هزار نفر ۱۰۰ نفر با استعداد باید شناسایی شده و آینده دوچرخه سواری را تضمین کنند، اما متاسفانه اینطور نیست و در هیچ رده ای ما ورودی نداریم.

وی تاکید کرد: بیماری هم به نام دوپینگ در دوچرخه سواری وجود دارد که متاسفانه واگیردار هم است و درمان آن یک پروژه بزرگ است. من دوست دارم باشم و توانایی اش را هم دارم که این مشکل را درست کنم اما این کار زمان بر است و شرایطش هیچ وقت فراهم نبوده است. من هم وقتی می‌بینم هیچ کاری پیش نمی‌رود، چرا بیایم و خودم را خراب کنم.

نماینده ایران در المپیک ریو در مورد اینکه قبول دارید اتحاد لازم در دوچرخه سواری وجود ندارد، عنوان کرد: بله همینطور است و جامعه دوچرخه سواری نمی توانند، زیر یک سقف جمع شوند. متاسفانه برخی مربیان خودشان عامل دوپینگ هستند و خود من به شخصه نمی‌توانم با آنها کنار بیایم و آب مان در یک جوی نمی‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری