سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: سیر نزولی شیوع کرونا در البرز متوقف شد


سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: سیر نزولی شیوع کرونا در البرز متوقف شد

کرج - ایرنا - سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته سیر نزولی شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم، گفت: این روند متوقف شده و با شیب ملایم رو به افزایش است.

دکتر علیرضا سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی هفته گذشته تنها شهرستان کرج در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار داشت اما در هفته جاری شهرستان نظرآباد نیز به آن اضافه شد.

این مسوول بیان داشت:شهرستان های فردیس، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند .

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با تاکید بر اینکه تعداد افراد بستری در بیمارستان های استان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر متغیر است، گفت: سیری که برای کاهش شیوع بیماری در استان داشتیم اکنون متوقف شده و گزارش این وضعیت نیز به ستاد ملی کرونا ارائه شده است.

وی تاکید کرد که احتمال افزایش بیماران کووید۱۹ طی روزهای آینده در استان البرز وجود دارد.

سلیمانی با بیان اینکه مردم استان البرز همچنان می بایست پروتکل ها را رعایت کنند، اظهار داشت: استفاده از ماسک در درجه اول، عدم حضور در اماکن پر ازدحام و متراکم وشستن مکرر دست ها از جمله اقداماتی است که می بایست همچنان از طرف مردم به آن توجه شود.

سخنگوی ستاد کرونا البرز یادآور شد: استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی صورت می گیرد اما می بایست این روند به صورت مستمر و افزایش یابد تا شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در استان باشیم .

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد حضور بیش از حد مردم در اماکن عمومی هستیم که می بایست ترددها برای پیشگیری از شیوع در استان البرز کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسوولان دستگاه های اداری شیوع کرونا را جدی نمی گیرند، اظهار داشت: در صورتی که پروتکل ها رعایت نشود و یا اینکه همایش و یا مراسم پرازدحام برگزار شود سیر نزولی شیوع کرونا رخ نخواهد داد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا مسوول یا غیرمسوول را نمی شناسد، گفت: اگر کسی رعایت نکند ویروس کرونا تاثیر خودش را می گذارد.

این مسوول دربخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه اکنون در استان البرز با ۲ موضوع اصلی در بحث درمان و پیشگیری سر و کار داریم ، افزود: یکی بهداشت و دیگری درمان است که آمار مراجعه کنندگان در کلینیک های تنفسی بیمارستان ها نسبت به قبل کمتر شده است اما در کلینیک های تنفسی بهداشت میزان مراجعه بیشتر به چشم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: نکته ای که وجود دارد این است که طی روز های اخیر تست های زیادی انجام شده و در اختیار بهداشت قرار گرفته است .

سلیمانی بابیان اینکه در ماه های اولیه شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۵۰۰ تست کرونا در استان انجام می شد، گفت: اکنون روزانه بین یک هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار تست کرونا در کل استان انجام می شود که این روند در بحث بیمار یابی و کنترل بیماری کمک کند.

وی بیان داشت: اگر پروتکل ها رعایت شود بحث بیماریابی دقیق تر می شود.

سخنگوی ستاد کرونا البرز خاطرنشان کرد: بیماران پس از شناسایی، اطرافیان آنان نیز مورد بررسی پزشکی قرار می گیرند و در صورت مثبت بودن کرونا به ایزوله و عدم حضور در اجتماع توصیه می شوند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در استان البرز، خاطرنشان کرد: روز گذشته کارکنان بخش های ای .سی.یو بیمارستان های درگیر با کرونا واکسینه شدند و در مرحله بعدی نیز سایر افراد مانند سالمندان و بیماران زمینه ای واکسن دریافت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد کرونا البرز گفت: کسانی که بیماری کووید۱۹ را پشت سرگذاشته اند و به آن متبلا شده اند ، نیازی به دریافت واکسن ندارند.

وی افزود: طبق بررسی های علمی کسی که مبتلا به کووید ۱۹ شده باشد تا ۹۰ روز نیاز به دریافت واکسن ندارد، اگر ۹۰روز گذشت و آنتی بادی در بدن فرد کاهش یافت ممکن است نیازمندتزریق واکسن شود .

سلیمانی تاکید کرد که در شرایط حاضر برای دریافت واکسن اولویت با کسانی است که ریسک بیشتری دارند مانند کادر درمان، سالمندان و بیماران زمینه ای.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها