هشدار برای مشتریان یک شرکت کار در منزل


هشدار برای مشتریان یک شرکت کار در منزل

تعداد بسیار زیادی از مخاطبان گسترش‌نیوز از عمل نکردن شرکت مارتین سبز به وعده‌های خود گفته‌اند.

تعداد زیادی از مخاطبان گسترش‌نیوز به ما اطلاع دادند که شرکتی به نام مارتین سبز از آنها مبالغی گرفته تا بعد از ارائه آموزش در زمینه بسته‌بندی کالاهای مربوط به خیاطی، برای آنها سفارش کار ارسال کند. بسیاری از آنها این شرکت را کلاهبردار می‌دانند. برای بررسی ماجرا با شرکت تماس گرفتیم اما... با گسترش‌نیوز همراه باشید.

درآمد ۸ میلیونی؟

در سایت شرکت مارتین سبز به علاقه‌مندان کار در منزل وعده داده شده است که به صورت اینترنتی، ثبت‌نام و مبلغ اولیه را پرداخت کنند تا کارشناس مربوطه با آنها تماس بگیرد. گفته شده است که به ثبت‌نام‌کنندگان، معرفی‌نامه داده می‌شود تا به نزدیک‌ترین دفتر مراجعه کنند و آموزش ببینند. در ادامه به آنها وعده داده شده که در ازای ساخت هر جعبه لوازم خیاطی عروسی ۲۵۰۰ تومان و برای بسته‌بندی قرقره‌های رنگی، ۸۰۰ تومان دستمزد دریافت می‌کنند. گردانندگان این سایت، ادعا می‌کنند که اگر ۶ ساعت در روز وقت بگذارید ماهانه بین ۵ تا ۸ میلیون تومان درآمد خواهید داشت. این رقم برای کاری که سرمایه و مهارت زیادی لازم ندارد قابل‌توجه است. درآمد ۸ میلیونی برای کار در منزل آن‌هم در شرایطی که نرخ بیکاری‌اش، دورقمی است جذاب و وسوسه‌کننده است. اما قبل از آنکه گرفتار این وسوسه شوید بد نیست از تجربه دیگران مطلع شوید.

بی‌خبری کامل بعد از ۴۵ روز

گسترش‌نیوز قبلاً در دو گزارش؛ به موضوع کار در منزل پرداخته بود. نمی‌توان گفت که همه شرکت‌های کار در منزل، کلاهبردار هستند اما حجم کلاهبرداری و سوءاستفاده بسیار زیاد است. این شگرد تازگی ندارد اما همچنان قربانی می‌گیرد. تعداد بسیار زیادی از مخاطبان گسترش‌نیوز از عمل نکردن شرکت مارتین سبز به وعده‌های خود گفته‌اند. به تعدادی از نظرات آنها نگاهی بیندازید:

«تقریباً نه‌روزه که ثبت‌نام کردم. ۶۷ هزار واریز کردم. گفتن باهاتون تماس می‌گریم ولی هنوز خبری نشده... آیا کسی شرکت کرده مثل من؟ کلاهبرداریه؟»

«ثبت‌نام کردم ولی هنوز خبری نشده. ایمیل به ارتباطات زدم ولی جواب نمیدن. گفتن ۳۰ تا ۳۵ روز جواب میدن. انشالاه که کلاهبرداری نیست».

«واقعاً کلاهبرداریه، اگر کلاهبرداری نبود شماره‌هاشون رو جواب میدادن».

«گفتن ۳۵ تا۴۵ روزه خبرمی‌دیم الان۳۳روز شده و هیچ خبری نیست».

آدرس یک سوپرمارکت را داده‌اند

«الان دقیقه ۴۵ روز شده که ثبت‌نام کردم ولی هیچ خبری نیست. اولاً ما که هیچ دفتر و آدرسی ندیدیم. حدود ۱۰ روز پیش یک آدرس در شیپور گذاشته بودند. برادرم در تهران به دنبال همون آدرس رفته و بهش گفته بودن تا الان بیشتر از ۵۰ نفر در این کوچه و خیابان سرگردون بودند و دنبال این آدرس می‌چرخند. یعنی کاشی‌های آن حوالی هم چندساله از کلاهبردای این شرکت مطلع هستند. خیلی جالبه آدرس یک سوپرمارکتی رو دادند. همون شماره تلفن‌ها ایمیل زیر آگهی‌شان گذاشته بودن... من چندین بار ایمیل زدم به تمام اعضا مارتین سبز. جواب تمام ایمیل‌هام از خود گوگل اومده که هیچ‌کدام از این ایمیل‌ها درست نیست».

«شماره تلفن‌هاشون خاموشه؛ واقعاً نمیشه اعتماد کرد آخه چرا جلوی این کلاهبرداری‌ها رو نمی‌گیرن؟».

«دزدی از آدم‌های نیازمند؛ تف به شرفتون! هیچکسم جلوشونو نمی‌گیره».

۲۵۰ هزار تومان بدهید!

«من و ۲۷ نفر از دوستان و آشنایان و نزدیکانم در شرکت مارتین سبز بیش از ۴ ماهه که ثبت‌نام کردیم. هیچ خبری نیست. نه پیام فرستادن و نه کارشناس زنگ زده. از ایمیلی که خدا می‌دونه چی شده که این یکی ایمیل درست از آب درآمده به من جواب دادن. گفته بودیم که شکایت می‌کنیم. ایمیل عذرخواهی زدن و گفتن تا الان نماینده‌ای در شهر یا استان شما نداشتیم که کار بفرستیم ولی جالبه که در سایتشون اسم اراک رو هم نوشتن. فرمودند اگر می‌‌خواین چند ماه صبر کنین تا برای شما نمایندگی پیدا کنیم در شهرتون. همین‌طور گفتن اگر هم میخواین میتونین نفری ۲۵۰ هزار تومن بفرستین تا برای شما کار را با بیمه یک‌ساله و هزینه حمل و بار بفرستیم. خب این علناً پیچوندن مردم هست... به فرض همه ۲۷ نفر ما هرکدام ۲۵۰ هزار تومان فرستادیم. اولاً شما بیا ثابت کن که من ۲۵۰ زدم تا برام کار بفرستین؛ اونم وقتی‌که نه تلفنی و نه پیامی و نه آدرسی هیچی در اختیار مردم نزاشتن... به گفته پلیس فتا باید کد اقتصادی به شما بدن نه حساب شخصی. یعنی شماره حساب شرکت مارتین سبز... شما وقتی وارد سامانه ثبت‌نام میشی خیلی سریع پول برداشت میکنن که مشخص نشه شما به حساب چه شخصی واریز کردین و نتونی اسکرین شات کنی حتی!!! ».

نماد اعتماد کافی نیست

تعداد شکایات بسیار زیاد است. همان‌طور که می‌بینید گردانندگان این سایت ادعا می‌کنند که در بیشتر مراکز استان، نمایندگی فعال دارند. در طول هفته گذشته بارها با شرکت تماس گرفتیم تا چندوچون ماجرا را پیگیری کنیم اما هر بار با این پیغام مواجه شدیم: فعلاً امکان پاسخگویی نداریم. لازم به ذکر است که مورد را به مراجع قانونی، اطلاع می‌دهیم و آن را تا مشخص شدن واقعیت، پیگیری می‌‌کنیم.

به‌هرحال تعداد کسب‌وکار های اینترنتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. موضوع به شرکت‌های کار در منزل محدود نمی‌شود؛ باید دید چگونه می‌توان از اعتبار سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مطلع شد و اگر احیاناً قصد شکایت داشته باشیم به چه صورت باید عمل کنیم؟ بدیهی است که بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی با صداقت کامل فعالیت می‌کنند اما تعدادی از آنها به کلاهبردای رو می‌آورند».

رضا الفت نسب، دبیر اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کشور اظهار کرد: «مردم باید چک کنند که سایت‌ها، مجوز داشته باشند. ما دو نوع فعالیت داریم: فعالیت صنفی و فعالیت غیرصنفی. می‌توان گفت که تقریباً در فضای مجازی ۹۵ درصد فعالیت‌ها، صنفی است؛ بنابراین تقریباً شمولیت کامل دارند».

هشدار برای مشتریان یک شرکت کار در منزل

وی افزود: «سایت‌ها باید از اتحادیه کسب‌وکار مجازی، مجوز دریافت کنند. اگر ندارند باید احتیاط کنید چون بر اساس قانون باید این مجوز را داشته باشند؛ یعنی صرفاً به نماد اعتماد اتکا نکنید. مردم اگر می‌خواهند ببینند سایت موردنظرشان جواز کسب دارد یا نه به سایت اتحادیه مراجعه کنند. بعضی مواقع هم لوگوی پروانه کسب در سایت قرار دارد. مردم می‌توانند از طریق سایت اتحادیه شکایت کنند. بر اساس آیین‌نامه ماده ۸۷ یا فصل هشتم قانون نظام صنفی نزدیک به ۱۵ مورد وجود دارد که می‌توانند شکایت خودشان را اعلام کنند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان