حضرت زهرا(س) مادر نسل منتظر و همه چشم به راهان ظهور است


حضرت زهرا(س) مادر نسل منتظر و همه چشم به راهان ظهور است

حجت‌الاسلام کارگر تاکید کرد: حضرت صدیقه کبری(ع) نه تنها مادر حجت موعود(عج) و منجی امت‌ها است بلکه مادر نسل منتظر و مادر همه چشم به راهان ظهور و مادر یاران و اصحاب المهدی(عج) است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام دکتر رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت: تاریخ ثابت و روشن کرده که حضرت زهرا (س) فقط مادر حسنین و زینبین نبود و حتی فقط مادر سادات نیست او مادر همه مومنان و صالحان و پاکان و حق باوران و ولایت باوران و منتظران است. او اساس و ریشه همه تحولات مهم از صدر اسلام تا آینده موعود است.

وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری(ع) نه تنها مادر حجت موعود و منجی امت ها است که مادر نسل منتظر و مادر همه چشم به راهان ظهور و مادر یاران و اصحاب المهدی(عج) است. وقتی صحبت از آن بزرگوار می شود ، نباید محصور در گذشته و حال ماند. سپهر وجودی او تا قیام قائم آل محمد و قیام قیامت ، سایه گستر و طنین انداز است. اگر به پاس عظمت و شکوه حضرت فاطمه ، روزی را به نام مادر و روز زن ، نامیده ایم ؛ این نام گذاری نباید محصور در همان یک روز و محدود در دایره خانواده باشد.

حجت الاسلام کارگر ابراز کرد: روز مادر ، یعنی روز تربیت و طهارت و سلامت نفس و صلابت ... روزی که می تواند منشا تحولات بزرگی در فرد و خانواده و اجتماع و کشور باشد و از جمله مهم ترین این تحولات ، شکل گیری تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان است که پایه و اساس آن می تواند تربیت نسل منتظر باشد. پس روز مادر ، می تواند نه تنها ساعت ها وروزها که ماه ها و سال ها فرهنگ زیست جمعی ما و سبک زندگی دینی و منتظرانه ما را شکل دهد و جامعه را در مسیر درست اسلامی شدن و کشور را در مسیر درست اسلامی شدن و در نهایت ، جهان را در مسیر اسلامی شدن قرار دهد. قدرت مادر ، ورای قدرت ها است و عاطفه و احساس پاک و خدایی او ، قوی ترین وسیله در رسیدن به یک آینده درخشان و مطلوب است.

وی تاکید کرد: اهمیت تربیت نسل انتظار بر اساس آموزه‌های دینی و باورهای عمیق مهدوی، وقتی روشن تر می شود که با دقت در آیات و روایات به دست می‌آید که انقلاب جهانی مهدوی ، نیاز به یاران و انصاری دارد که با تربیت درست و پرورش الهی گونه آنها امکان‌پذیر می‌شود. این امر نیز تنها و تنها در مکتب تربیتی فاطمی و در تاسی مادرانه از آن بزرگوار امکان پذیر است. مادران و بانوان فاطمی ما باید بکشند ودایع الهی و ایمانی در میان جمع مسلمانان و متدینان ، ظهور و بروز کامل تری پیدا کنند. برنامه‌ریزی ها باید به نحوی باشد که حتی آنانی را که در آینده به دنیا می‌آیند را در بر‌گیرد. بی‎شک یک نسل مطهّر و منتظر، نیازمند فضایی پاک و سرشار از انتظار و امید است تا بتواند در آن رشد کند و نقطه آغاز این تحول الهی می تواند روز مادر باشد.


این کارشناس مهدوی در ادامه گفت: عملکرد ما به عنوان منتظران ظهور، در ایجاد و تحقق وعده الهی مبنی بر حاکمیت صالحان و حق باوران می‌تواند مؤثر باشد؛ چرا که سعادت افراد و گروه‌ها در عصر غیبت بستگی به میزان تأثیر پذیری درست آنها از فرهنگ انتظار و مهدویت دارد و ریشه و اساس آن نیز تربیت درست و کامل است. پس روز مادر و – و اگر در آینده امکان پذیر شد – دهه تربیت فاطمی، نباید منحصر در همان روز و تنها تجلیل از مادران و بانوان باشد ؛ بلکه این روز جزو ایام الله است و ایام الله هم ، دارای معنویت و نورانیت خاصی است که می تواند ماه ها و سال ها در افراد تاثیر بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس بکوشیم روز مادر را به روز تعیین سرنوشت خود با تربیت نسل منتظر و تربیت نسل صالح و متعهد و تربیت نسل شجاع و مجاهد و... تبدیل بکنیم و دستان خود را برای نصرت و بیعت و یاری فرزند فاطمه بگشاییم و به این مسوولیت تاریخی خود بخوبی عمل کنید. آینده در پرتو فاطمه زهرا از آن ماست... .

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس