دستگیری 30 مسلمان روهینگیایی به دلیل فرار به مالزی


دستگیری 30 مسلمان روهینگیایی به دلیل فرار به مالزی

پلیس مالزی از بازداشت 30 مسلمان روهینگیایی درمالزی خبرداد و اعلام کرد: این افراد از اردوگاه پناهندگان در اندونزی به سمت این کشور گریختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد، پلیس مالزی اعلام کرد: بیش از 30 مسلمان روهینگیایی که به نظر می رسد از اردوگاه پناهندگان در اندونزی برای رسیدن به مالزی فرار کردند، دستگیر شدند.

پلیس مالزی افزود: مسلمانان روهینگیا که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند، از تانجونگ بالای در اندونزی سوار قایق شدند و در ششم ژانویه 2021 در سلانگور در سواحل غربی مالزی پیاده شدند.

از سال ها پیش مسلمانان روهینگیا از آزار و اذیت در میانمار و از اردوگاه های پناهندگان در بنگلادش سوار بر قایق فرار میکنند. برخی از آنها با قاچاقچیان انسان به جنوب شرق آسیا سفر کرده اند.

مالزی وضعیت پناهندگان را به رسمیت نمی شناسد، اما این کشور که بیشتر شان مسلمان هستند، مقصد مورد علاقه مسلمانان روهینگیایی است که به دنبال زندگی بهتر هستند.

«عبدالرحیم جعفر» مدیر امنیت داخلی در پلیس مالزی گفت: 21 نفر به ورود به این کشور بدون داشتن مجوز معتبر متهم هستند.

وی افزود: بیش از 12 نفر از آنها به اداره مهاجرت مالزی تحویل داده شده اند.

گفتنی است، مسلمانان روهینگیا در سال 2017 میلادی به دلیل عملیات پاکسازی نژادی در استان مسلمان نشین راخین به کشورهای همسایه همچون بنگلادش فرار کردند. هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل اقدامات ضد بشردوستانه میانمار کشته شدند و منازل شان به آتش کشیده شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...