تهران مجری طرح کوچه دوستی و کوچه سبز برای میزبانی نوروز شد


تهران مجری طرح  کوچه دوستی  و  کوچه سبز  برای میزبانی نوروز شد

تهران- ایرنا- معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 17 تهران اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و لزوم افزایش نشاط و شادی در جامعه 2 طرح کوچه دوستی و کوچه سبز را اجرایی و عملیاتی کردیم.

محمدرضا افخم روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در کوچه دوستی با مشارکت شهروندان دیوارهای کوچه ها رنگ آمیزی می شود و در کوچه سبز اداره زیبا سازی رنگ آمیزی آن را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح های در دست اقدام این معاونت در دهه فجر به بهره برداری رسید، به احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی و رنگ آمیزی ۱۳ زیر گذر با کمک سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره و اضافه کرد: سیمانکاری محور نیک نفس، سیمانکاری، رنگ آمیزی و نقاشی دیواری پاتوق محل های شهسوار جنوبی، نصب سرویس بهداشتی انتهای خیابان فرد محمدی، سیمانکاری، رنگ آمیزی و نقاشی دیواری خیابان خردپی کوچه بصیریان و ارژنگیان از جمله این اقدامات است.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ با اشاره به اقدامات اخیر این معاونت برای داشتن محیطی زیبا و امن برای شهروندان گفت: تمامی عوامل خدمات شهری برای انجام وظایف محوله در آماده باش کامل به سر می برند و با مشاهده یا گزارش هر مشکلی برای رفع آن اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی درختان فضای سبز در سطح معابر و بوستان ها ادامه دارد اظهار داشت: از نیمه دوم آذرماه سال جاری طی اقدامات گسترده، عملیات هرس درختان پهن برگ زیر نظر کارشناسان فضای سبز با دقت و با بهترین کیفیت اجرا می شود تا در آستانه فصل بهار حجم عظیمی از درختان در فرآیند جوان سازی قرار گرفته باشند.

افخم افزود: این اقدام به منظور فرم دهی و ساماندهی شاخه های خطرآفرین، حذف شاخه های بیمار، جوان سازی درختان انجام می شود و تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار اصله درخت هرس و درختان خطر آفرین ساماندهی شده است.

وی به آماده باش اداره مسیل ها و قنوات در راستای رفع آبگرفتگی معابر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بارش ها همچنان ادامه خواهد داشت تمامی عوامل در آماده باش هستند تا با هر گونه آبگرفتگی در سطح معابر منطقه مقابله کنند.

معاون شهردار منطقه ۱۷ در مورد طرح نگهداشت کوچه به کوچه گفت: این طرح هر هفته در سطح نواحی سه گانه برگزار و وضعیت نظافت معابر و محلات رصد می شود.

وی همچنین در مورد اجرای طرح کاپ در سطح این منطقه گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان شاهد استفاده از این مخازن سه گانه هستیم و به تازگی در تهران نیز برای نصب آنها برنامه ریزی شده و منطقه ۱۷ نیز اقداماتی انجام داده است،

وی اضافه کرد: این مخازن سه گانه به رنگ سبز برای شیشه، آبی برای کاغذ و مقوا و زرد برای ظروف پت، پلاستیک و فلزات تعبیه شده است که هر سه در کنار هم زیبایی بصری دارند، دارای کلید هستند و مخازنی درون آنها تعبیه شده است.

افخم ادامه داد: مخازن نصب شده با بنرهایی به اطلاع اهالی محل رسیده است و در طرحی آموزشی، اهالی محل و کسبه از نحوه استفاده از آن مطلع شده اند.

وی توضیح داد: برای مثال زباله های تر ساعت ۱۰ شب و زباله های خشک ساعت چهار بعد از ظهر جمع آوری شوند.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ در مورد برخی از فواید استفاده از مخازن سه گانه تفکیک گفت: در این طرح ها دست زباله گردها از مخازن کوتاه می شود، دیگر شاهد قراردادن زباله ها در کنار معابر و خیابان ها نیستیم و امیدواریم با فرهنگ سازی لازم در این زمینه شاهد محله ای پاک و عاری از آلودگی های پسماند باشیم.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ به برنامه های اداره محیط زیست و توسعه پایدار این منطقه در هفته هوای پاک امسال از ۲۷ دی ماه تا سوم بهمن ماه اشاره کرد و افزود: کاشت نهال، برگزاری مسابقه نقاشی بین دانش آموزان، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری بین مردم و کارکنان، توزیع بروشور در میادین تره بار از جمله این برنامه ها بود.

افخم تغییر فرهنگ تفکیک زباله با استفاده از اپلیکیشن جاروب را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و اظهار داشت: برای تغییر رفتار مردم در حوزه تفکیک زباله و تحویل پسماند خشک نیازمند کار فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: سالها است که با آمدن مخازن زباله مردم یادگرفتند در هر ساعت از شبانه روز زباله های خود را به بیرون از خانه منتقل کنند که وجود این مخازن سبب افزایش تعداد زباله گردها می شود.

وی افزود: برخی مردم به این زباله گردها ترحم کرده و پسماند ارزشمند و خشک شان را در خانه تفکیک و برای آسانی کار زباله گردها، این پسماند را در کیسه جداگانه در کنار مخازن می گذارند اما حالا از مردم می خواهیم پسماند خشک خود را در خانه تفکیک کنند و به جای آنکه آنها را در درون و یا کنار مخازن قرار دهند از اپلیکیشن ها کمک بگیرند؛ در این خصوص شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن مورد نظر از روز قبل سفارش جمع آوری پسماند خود را رایگان در آن ثبت و در ازای تحویل پسماند، وجه دریافت کنند.

منطقه ۱۷ در جنوب غربی تهران قرار دارد که این منطقه بیشترین تعداد شهید را در دفاع مقدس داشته و به همین منظور به دارالشهدا معروف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...