230 هزار بازرسی اصناف در آذربایجان‌غربی انجام شد


230 هزار بازرسی اصناف در آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه- یارنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال 230 هزار و 913 بازرسی اصناف در این استان توسط بازرسان این نهاد صورت گرفته است.

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازرسی‌ها، ۹ هزار و ۲۴۵ فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده که ارزش ریالی آنها یک‌هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی اضافه کرد: این پرونده ها برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت قضایی ارجاع داده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این مدت، پرونده ۲۲۶ شرکت وارد کننده که از بانک مرکزی جهت واردات کالاهای مورد نیاز کشور ارز دولتی دریافت کرده بودند، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت که از این پرونده‌ها ۲۴ فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات تشکیل شده است.

بابایی ادامه داد: ارزش ریالی این ۲۴ فقره پرونده یک هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال بوده که برای رسیدگی به دستگاه های ذیصلاح ارجاع شده است.

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۱۵ هزار مورد بازرسی در حوزه عمده فروشی با تشکیل ۱۹۵ فقره پرونده به ارزش ۲۹ میلیارد ریال و در حوزه واحدهای خرده فروشی ۱۲۱ هزار مورد بازرسی با تشکیل ۴ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۹۴ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بابایی افزود: در راستای نظارت بر فرآیند تأمین و توزیع تخم مرغ، ۱۶۱ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم توسط یک شرکت توزیعی که به صورت غیرقانونی خارج از شبکه در حال توزیع بود کشف و پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران