259 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی صادر شد


259 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 259 پروانه صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 16 هزار و 590 میلیارد ریال امسال در این استان به بهره‌برداری رسید ه است.

«سعید جعفری کرهرودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی و تولیدی سه هزار و ۳۱۴ فرصت شغلی ایجاد شده که نشان از رونق در تولید و بهبود مناسبات اقتصادی است.
وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری و صدور پروانه‌های بهره‌برداری مربوط به پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند است، ادامه داد: ۶۴۹ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۹۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار و ۵۲۴ نفر نیز امسال در استان صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بالاترین جواز تاسیس صادر شده امسال در استان مرکزی مربوط به شهرستان زرندیه است و اراک، ساوه و زرندیه به ترتیب بیشترین تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری را به خود اختصاص داده‌اند و از نظر شاخص رکوردداری اشتغال و سرمایه گذاری در بخش صنعت استان نیز ساوه بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.
جعفری کرهرودی در خصوص طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز گفت: بیشترین طرح‌های نیمه‌کاره استان با پیشرفت بالا در این حوزه مربوط به شهرستان اراک و بیشترین اشتغال دراین خصوص نیز از آن شهرستان ساوه است.
وی اظهار داشت : استان مرکزی با راه‌اندازی ۷۲ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی توانسته گامی مهم در اقتصاد و اشتغال پایدار در سال جهش تولید برداشته و این رقم تا پایان سال نیز رو به افزایش است.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک