افتتاح 231 پروژه‌ برق در اسکو


افتتاح 231 پروژه‌ برق در اسکو

231 پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در امور برق اسکو افتتاح و بهره‌برداری شد.

بابک رضمی منش فرماندار شهرستان اسکو در آیین افتتاح پروژه‌های تامین برق این شهرستان، با تشکر از مسئولان برق شهرستان جهت بهره برداری از این پروژها، گفت: امیدوارم با رونق سرمایه‌گذاری در شهرستان شاهد اشتغال‌زایی هرچه بیشتر برای جوانان این منطقه باشیم.

جعفر باقری، مدیر امور برق شهرستان اسکو نیز در این آیین افتتاح، ضمن عرض تبریک و تهنیت بابت این ایام مبارک، گفت: صنعت برق، پیشران توسعه‌ی صنعتی و رفاه اجتماعی است. امسال به دلیل بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه، موفق شدیم تا امروز به ۸۰ درصد اهداف خود دست یابیم.

وی ضمن تشکر از حمایت‌ها و پیگیری‌های عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، خاطرنشان کرد: امروز با بهره‌برداری پروژه‌های تامین برق روستای کوشن میرزارحیم، حلاوت و شیرینی پیروزی انقلاب برای اهالی این روستا بسیار شیرین‌تر است.

وی تصریح کرد: با تلاش همکاران، عصر دیروز پروژه‌ی تامین برق روستا و واحدهای صنعتی به پیشرفت صددرصدی رسیده و امروز این روشنایی را تقدیم به اهالی این روستا می‌کنیم. تامین برق واحدهای صنعتی این روستا و تامین برق مسکن مهر از دغدغه‌های فرماندار محترم بود که امروز به طور کامل تحقق یافت.

باقری با ارائه‌ی گزارشی در مورد عملکرد مدیریت امور برق شهرستان اسکو، یادآور شد: طی سال جاری در مجموع ۱۵ میلیارد تومان پروژه در شهرستان سرمایه‌گذاری و به بهره‌برداری رسیده است. اتوماسیون شبکه به طور کامل گسترش یافته و امروز مرکز دیسپاچینگ تبریز دورافتاده‌ترین روستای شهرستان اسکو را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: تمامی کنتورهای فهام شهرستان به طور کامل رصد و کنترل می‌شود و بیش از ۴۰ کیلومتر از شبکه‌ی مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که از این نظر در میان امور برق تبریز، رکورددار هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای دو دوره‌ی دولت تدبیر و امید در شهرستان، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان پروژه در شهرستان، بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری شده است. پست‌های فوق توزیع به عنوان زیرساخت منطقه به پنج دستگاه افزایش یافته و ۴۰ درصد ظرفیت پست‌های فوق توزیع را افزایش داده‌ایم. در بخش مشترکان از ۶۵ هزار به رکورد ۹۴ هزار رسیده‌ایم. طول شبکه نیز با رشد ۱۹ درصدی مواجه شده و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع نیز از رشد ۸۸ درصدی برخوردار شده است.

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در طول ایام‌الله دهه‌ی فجر، در مجموع ۲۳۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ هزار و ۶۶۱ میلیون ریال در امور برق اسکو از توابع شرکت توزیع نیروی برق تبریز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های مذکور افتتاح شده، شامل ۶۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال در بخش توسعه و احداث (تامین برق)، ۶۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در بخش نیرورسانی، ۴۴ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، سه پروژه با اعتبار بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال در بخش توسعه‌ و بهبود سیستم‌های روشنایی معابر، سه پروژه با اعتبار بالغ بر دو میلیارد ریال در بخش اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی معابر، چهار پروژه با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد ریال در بخش ایجاد قدرت مانور، ۵۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در بخش کاهش تلفات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...