پسر 17 ساله‌ هندی که پول می‌گیرد تا فوتبال تماشا کند


پسر 17 ساله‌ هندی که پول می‌گیرد تا فوتبال تماشا کند

تهران – ایرنا - وقتی 17 سالتان بود چکار می‌کردید؟ فکر رفتن به دانشگاه بودید یامی‌خواستید وارد بازار کار شوید؟ اگرقصد شروع کاری را داشتید احتمالا به یک باشگاه فوتبال فکر نمی‌کردید اما همکاری با باشگاهی اسکاتلندی به عنوان استعدادیاب و آنالیزور برای «آشوین رامان» رویایی بودکه به حقیقت پیوسته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه بی بی سی، آشوین که ۱۷ سال بیشتر ندارد، گفت:‌ هنوز هم خودم را نیشگون می‌گیرم و نمی‌توانم باور کنم که این اتفاق افتاده است و با باشگاه «داندی یونایتد» کار می کنم.

آشوین از سال ۲۰۱۹ برای داندی یونایتد کار می‌کند و در این مدت باشگاه به لیگ برتر اسکاتلند صعود کرده و الان در رده هفتم قرار دارد، اما کار او یک شغل معمولی در وقت اداری نیست.

اگر ما تازه با شروع همه‌گیری ویروس کرونا به دورکاری عادت کرده‌ایم، آشوین در این زمینه به نوعی استاد به حساب می‌آید و تمام مدت از خانه کار می‌کند. خانه او در شهر بنگلور هند است و بیش از ۸ هزار کیلومتر با محل کارش فاصله دارد.

او که بعد از خواندن کتاب‌های مربوط به فوتبال مجذوب این ورزش شد ، یک وبلاگ راه انداخت.

آشوین در زمینه فوتبال تحلیل منتشر می‌کرد و تعداد دنبال‌کننده‌هایش در توییتر بیشتر می‌شد تا این که سال ۲۰۱۹ پیامی ویژه دریافت کرد، او گفت: «استیو گریو» مدیر استعدادیابی داندی یونایتد برایم پیام خصوصی فرستاد و در مورد علاقه‌ام برای همکاری با این باشگاه سوال کرد.

برای پسر ۱۷ ساله هندی این فرصتی بود تا کاری را که همان موقع هم انجام می‌داد، ادامه دهد اما این بار با این تفاوت که «تاثیری واقعی روی یک باشگاه فوتبال» داشته باشد.

نشستن پشت لپ‌تاپ و بررسی داده‌ها و تجزیه و تحلیل فیلم‌ بازی‌ها شاید برای بیشتر مردم "تحقق یک رویا" نباشد اما برای آشوین هست: پول می‌گیرم تا برای یک باشگاه فوتبال کار کنم و تاثیرگذار باشم.

بیشتر وقت آشوین صرف جست‌وجوی بازیکنان جدید برای باشگاه می‌شود: به من می‌گویند چه جور بازیکنی برای باشگاه می‌خواهیم. من هم داده‌های موجود را جست وجو می‌کنم تا ببینم کدام بازیکن ویژگی‌هایی را که ما می‌خواهیم، دارد. در صورتی که بخواهیم برای بستن قرارداد پا پیش بگذاریم، ساعت‌ها وقت صرف تماشای بازی‌هایش خواهم کرد و اگر ارزشش را داشته باشد باشگاه را در جریان خواهم گذاشت.

آشوین که برای برای داندی یونایتد کار می‌کند اما یکی از هوادارن قدیمی چلسی هست، می‌گوید، به جای این که خودش در مورد همه چیز تصمیم بگیرد از داده ها به عنوان راهنما استفاده می‌کند.

احتمالا بیشتر جوانان هم سن و سال آشوین وقت‌ خود را این طور نمی‌گذارند اما او می‌گوید عاشق این کار است و می افزاید: سنجش عملکرد تیم نسبت به سایر تیم‌های حاضر در لیگ از وظایف دیگر من است، البته نه فقط از نظر کیفی بلکه از این نظر که ببینم آن طور که برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم بازی می‌کنیم یا نه.

آشوین می‌گوید: مزیت بزرگ بررسی داده‌ها این است که به تخصیص بهتر منابع و داشتن کارایی بیشتر کمک می‌کنند.

پسر 17 ساله‌ هندی که پول می‌گیرد تا فوتبال تماشا کند

اما باید حواس‌مان به اختلاف زمانی نسبتا زیاد هند و بریتانیا هم باشد.

سال‌ها تماشای فوتبال اروپا به این معناست که آشوین عملا به زمان بریتانیا زندگی می‌کند و «"برنامه خواب ناسالمی» دارد.

او که البته از این که کارش انعطاف‌پذیر است، خوشحال است چون به هر حال هنوز دانش‌آموز مدرسه است و می گوید: الان دوره امتحاناتم است و به همین دلیل زیاد کار نمی‌کنم.

همان طور که احتمالا انتظار دارید فوتبال حتی در روزهای تعطیل آشوین هم نقش پررنگی دارد چون در هر صورت او عاشق این ورزش است و البته «لزومی ندارد که همیشه بازی‌ها را با دید تحلیل‌گرانه تماشا کند.»

آشوین می گوید:موقع تماشای بازی همیشه با خودم می‌گویم «بجنب! می‌توانی از آنجا شوت کنی» که البته این احتمالا بهترین گزینه ممکن نیست.

با این که سطح بازی آشوین با بازیکن محبوبش «ادن آزار» فاصله زیادی دارد اما عاشق فوتبال بازی کردن است.

او می افزاید:هر بار که بازی می‌کنم احتمالا بدترین بازیکن در زمین هستم.

اما بیرون از زمین، آشوین در زمان حال زندگی می‌کند و منتظر است ببیند که سرنوشت چه چیزی برایش رقم خواهد زد.

آشوین تاکید می کند: نهایت رویای من رسیدن به بالاترین سطح ممکن است اما سعی می‌کنم از کاری که همین حالا می‌کنم، لذت ببرم و ببینم من را به کجا خواهد رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت