تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین کاهش یافت


تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین کاهش یافت

قزوین - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین با تشدید نظارت بر این اماکن صنفی کاهش یافت.

هوشنگ محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازرسی های انجام شده اخیر از فروشگاه های زنجیره ای قزوین به موردی از احتکار کالا، مخدوش کردن قیمت ها و ارایه اجناس تاریخ مصرف گذشته برنخوردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: پس از تهیه یک گزارش از رسانه ملی و داغ شدن بحث تخلفات فروشگاه های زنجیره ای در آذر ماه، ۱۱ فقره پرونده تخلف برای این اماکن صنفی در قزوین تشکیل شد.

این مسوول گفت: تعزیرات حکومتی دستگاه رسیدگی کننده به تخلفات صنفی به شمار می رود بنابراین در زمینه بازرسی و نظارت که برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ادارات کل تابعه استانی است باید شاهد جدیت و فعالیت بیشتری باشیم.

محمدی اظهار داشت: بازرسی وظیفه تعزیرات نیست اما در این خصوص در کنار دستگاه های ذیربط هستیم اما تا دستگاه های مربوطه گزارشی از تخلفات صنفی ارایه نکنند امکان رسیدگی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای باید مستمر و هوشمند باشد تا کالاهای اساسی به دست مصرف کننده برسند و با تخلفاتی نظیر احتکار، گران فروشی، مخدوش کردن قیمت ها و ارایه کالاهای تاریخ مصرف گذشته در آنها نباشیم.

محمدی در مورد گرانی خیار در بازار نیز گفت: این مساله ویژه استان قزوین نیست اما دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت باید یک نرخ مصوب به ما اعلام کنند و اگر هر واحد صنفی محصول را با قیمتی بالاتر عرضه کرد، تخلف محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم