رضایت اولیای پرونده قتل غیرعمد پس از 19 سال کسب شد


رضایت اولیای پرونده قتل غیرعمد پس از 19 سال کسب شد

سنندج‌ - ایرنا - معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف  گفت: با تلاش مستمر شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار  یک پرونده قتل غیر عمد پس از 19 سال منجر به رضایت شد.

بهادر اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار برای صلح و سازش و دریافت کمک از خیرین برای پرداخت دیه، با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم نهایتا پس از ۱۹ سال رضایت اولیای دم کسب شد.

اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده یازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

رییس شوراهای حل اختلاف استان کردستان اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم هستند که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری شود.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، یادآور شد: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری رسالت ارزشمند شوراهای حل اختلاف است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه