چهار هزار و 422 آزمایش تشخیصی کرونا در خمین انجام شد


چهار هزار و 422 آزمایش تشخیصی کرونا در خمین انجام شد

خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: چهار هزار و 422 آزمایش تشخیصی کرونا تاکنون در این شهرستان انجام شده که یک‌هزار و 656 نفر آنان به صورت قطعی به این بیماری مبتلا بوده‌اند و اقدامات درمانی و قرنطینه داشته‌اند.

دکتر «مجتبی دیده‌دار» روز پنجشنبه با بیان اینکه واکسیناسیون سراسری کادر درمان همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در زادگاه امام راحل آغاز شده است، افزود: واکسن کرونا زمانی در راستای ریشه‌کنی بیماری اثر دارد که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مردم همراه شود.

وی توضیح داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا، مدافعان سلامت بخش آی سی یو که بیماران کووید ۱۹ در آن بستری هستند این واکسن ر دریافت می‌کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: تا کنون پنج نفر از کادر درمان خمین واکسن کرونا را دریافت کردند و حال این افراد خوب است.
دکتر دیده‌دار اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان خدمات درمانی و بهداشتی خوبی به شهروندان ارایه شده است و واکسن کرونا سبب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.
وی افزود: این تصور اشتباه است که واکسن به تنهایی می‌تواند با بیماری کرونا مقابله کند و کمترین سهل‌انگاری در رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند دردسرساز شده و شرایط موج چهارم بیماری را هموار کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون یک‌هزار و ۴۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خمین بهبود یافته وو ۱۱۲ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.
نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال در اراک، پس از قم به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا