بیمارستان 160 تختخوابی شهید سلیمانی شهر قدس به بهره‌برداری رسید


بیمارستان 160 تختخوابی شهید سلیمانی شهر قدس به بهره‌برداری رسید

تهران - ایرنا - بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 160 تختخوابی سردار شهید سلیمانی امروز /پنجشنبه/ با حضور مسئولان کشوری، استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی با 317 میلیارد تومان اعتبار توسط رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، با توجه به جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفری شهرستان قدس در سال‌های اخیر رشد خوبی به ویژه در بخش صنعت و تولید داشتیم و این موضوع شهرستان را به یکی از کانون‌های مهم جمعیتی منطقه تبدیل کرده که موجب شد تا کمبود سرانه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستانی برای شهروندان ساکن این منطقه مرتفع شود.

بهره برداری از این بیمارستان نقطه عطفی در توسعه کمی و کیفی زیرساخت های درمانی شهرستان قدس می باشد چرا که پیش از این تنها بیمارستان موجود مربوط به بیمارستان ۱۲ بهمن با ظرفیت ۴۰ تختخواب زیر نظرتامین اجتماعی بوده است که این ظرفیت جوابگوی نیازهای مردم این شهرستان نبود.

استارت اجرای طرح بیمارستان در سفرهای استانی دولت در سال ۹۴ مورد تصویب قرار گرفت که در این راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر قدس زمینی به مساحت ۲۲ هزار ۴۴۸ متر مربع را برای این اقدام در انتهای بلوار امامزاده برای احداث این مرکز درمانی اختصاص دادند تا کلنگ احداث این طرح بهداشتی درمانی توسط وزیر بهداشت و درمان همان سال به زمین بخورد.

براین اساس پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی تا پایان سال ۹۷ حدود ۲۸ درصد بود که طی پیگیری ها از سال ۹۸ تا کنون پیشرفت قابل توجهی در خصوص تکمیل بخشی از زیر ساخت‌ها را داشته است.

همچنین مهمترین عامل پیشرفت این بیمارستان تعامل دستگاههای اجرایی بود. این بیمارستان نوساز در مقایسه با بیمارستان های در حال ساخت شهرستان های ملارد و شهریار از پیشرفت فیزیکی ۲۰ در صد برخوردار بود، اما با تلاش ها و پیگیری ها و تعامل دستگاهها از سال گذشته پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرد.

بیمارستان مذکور دارای ظرفیت ۱۶۰ تختخواب شامل بخش های بستری داخلی، بستری کودکان، بستری جراحی، ccu، Icu، Nicu، اورژانس، بستری روانی، دیالیز، pccu، گهواره نوزاد، درمانگاه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و دیگر قسمت ها را دارد.

بر این اساس بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سردار شهید قاسم سلیمانی شهرستان قدس هم اینک در ۴ طبقه تاسیس که نقطه ی عطفی برای جبران کمبود سرانه های تخت های بیمارستانی محسوب می شود.

گفتنی است بیمارستان شهرستان قدس با ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال پزشک و عوامل آن ۶۸۰ نفر بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

براین اساس به مناسبت دهه فجر ۱۹ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۷۵۳ میلیارد تومان با اشتغال دایم یک هزار و ۱۰۲ نفر در شهرستان قدس به بهره برداری رسید.

براین اساس امروز به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری همزمان هشت طرح بهداشتی در کشور به صورت همزمان با اعتباری ۱۳۵۵ میلیارد تومان و با اشتغال یکهزار ۷۱۳ نفر در استان‌های خوزستان، تهران، همدان، مازندران، خراسان شمالی، کرمان و بوشهر افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط