بیمارستان شهرستان باغملک با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد


بیمارستان شهرستان باغملک با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد

اهواز- ایرنا- بیمارستان 140 تخت خوابی شهید طباطبایی شهرستان باغملک روز پنجشنبه به صورت وبینار توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست گفت: این بیمارستان جایگزین بیمارستان قبلی شهرستان باغملک می شود که دارای ۱۴۰ تخت بیمارستانی است و با احتساب تختهای جانبی مجموع تختهای آن به ۱۵۶ تخت می رسد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: این بیمارستان دارای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و دارای بخشهای مختلف شامل داخلی، جراحی، زنان و زایمان، CCU ، ICU و بخشهای مراقبتهای ویژه نوزادان است و در پنج طبقه ساخته شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۸ آغاز که طی ۱۰ سال حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه ویژه دولت و شخص رییس جمهوری و حمایت سازمان مدیریت و وزارت بهداشت

درمان و آموزش پزشکی و پیگیریهای دانشگاه علوم پزشکی ۲۰ درصد باقیمانده در یکسال گذشته انجام و امروز آماده بهره برداری شد.

وی گفت: در استان خوزستان سه طرح بیمارستانی دیگر در شهرهای بهبهان، الوار گرمسیری اندیمشک و بستان آماده افتتاح هستند و به زودی افتتاح می شوند.

ابول نژادیان اضافه کرد: ۱۰۰ تخت ICU در شهرستان اهواز نیاز داریم که بنا داریم تا پایان دولت فعلی آنها را افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهیم و اگر حمایت مالی بشویم تا قبل از عید ۵۰ تخت آن را فعال خواهیم کرد.

وی گفت : در حال حاضر بخاطر کمبود تخت ICU در شرایط کرونایی تختهای دیالیزی را به تخت ICU تبدیل کرده ایم تا بیماران کرونایی در نوبت تخت قرار نگیرند به همین دلیل نیاز است برای کمبود این خلا هر چه زودتر این تختها برای بیماران دیالیزی فعال شوند.

رییس جمهوری در این نشست وبیناری اظهار داشت: برای تامین مالی ۱۰۰ تخت ICU بیمارستانی مورد درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز وزیر بهداشت درخواست خود را اعلام تا تامین مالی کنیم و سریعتر این 100 تخت فعال شوند.

طرح بیمارستان باغملک بیش از ۲هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن