ویترین روزنامه ها/ راهپیمایی متفاوت مردم در 42 سالگی انقلاب اسلامی در قاب روزنامه ها/ انتقاد «شرق» به فضای مبهم انتخاباتی به دلیل عدم اعلام رسمی نامزدی ها
شفقنا رسانه_صفحه یک روزنامهها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامههای امروز، آنهایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد […]
شفقنا رسانه_صفحه یک روزنامهها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامههای امروز، آنهایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهیم.
به گزارش شفقنا رسانه، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ امسال، متفاوت تر از شیوه مرسوم در چهار دهه گذشته برگزار شد. به طوری که به دلیل شیوع کرونا، مردم کشورمان با راهپیمایی خودرویی، موتوری و حضور ساماندهی شده در فضای مجازی برای اعلام همبستگی با نظام بر آمده از انقلاب و آرمانهای امام(ره)، سالگرد انقلاب را جشن گرفتند. روزنامه های امروز هم اگرچه تعداد کمی منتشر شدند با این حال به این تفاوت اشاره کردند.
«پا به رکاب انقلاب» تیتر جالب و متفاوت روزنامه وطن امروز است که نوشت: «با وجود محدودیت های کرونایی، مردم ایران با ابتکار حضور خودرویی و موتوری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند». آرمان ملی هم علاوه بر اینکه از «۲۲ بهمن متفاوت» نوشت، سعی کرد در مطلبی هم به پشت پرده شعار برخی ها علیه روحانی اشاره کند.
«تجدید پیمان در جشن ۲۲ بهمن متفاوت»، «راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن»، « ۲۲ بهمن امسال متفاوت، باشکوه و تماشایی/ مردم باز هم حماسه آفریدند»، ««۲۲ بهمن» نمایش ملتی قوی در گام دوم انقلاب»، «حضور متفاوت مردم ایران در جشن ۴۲ سالگی» و «تقدیر از مقاومت مردم» هم از تیترهای روزنامه ایران، آفتاب یزد، کیهان، سیاست روز، ابتکار و اعتماد است.
«نامزدهای تعارفی!» تیتر خوب روزنامه شرق است و به این مسئله پرداخت که چرا تا پیش از ثبتنام رسمی، کاندیداهای ریاستجمهوری قطعی نیستند. این روزنامه توضیح داد: «در میان چهرههای ریزودرشتی که در مظان نامزدی برای انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰ هستند، بهجز حسین دهقان که صراحتا اعلام نامزدی کرده، باقی چهرهها یا بهصورت غیررسمی صحبت یا رفتاری کردهاند که نشانهای از تمایل در آن دیده میشود، یا در فضایی مبهم و تعارفگونه و بفرما و کمپینسازی و دعوت از سوی رفقا و حامیان در شرف آمدن قرار گرفتهاند. به نظر میرسد در فقدان ساختار حزبی انتخاباتی در کشور، فضایی مبهم و غبارآلود برای انتخابات شکل میگیرد که چهرههایی که قصد آمدن دارند، از آن نهایت استفاده را میبرند. عدم اعلام رسمی نامزدی از ماهها قبل به چند علت رخ میدهد. یکی اینکه میشود به این شکل خود را از تیررس نقد یا به تعبیری تخریب و هیاهو دور کرد و دوم اینکه چراغخاموش شروع به لابیگری و یارگیری و فعالیت انتخاباتی البته غیرشفاف کرد. نکته بعد بیبرنامگی است. اصولا فقدان برنامههای اجرائی و استراتژی مدون، یکی از پاشنههای آشیل نامزدهای انتخاباتی است؛ برای همین بیشتر آنها را در دوران تبلیغات انتخاباتی بیشتر به ورطه شعار میاندازد. درحالیکه در برخی کشورها نامزدهای انتخاباتی از یکی، دو سال قبل کار خود را شروع میکنند.»