استاندار: اولویت واگذاری معادن در اردبیل با صاحبان صنایع تبدیلی است


استاندار: اولویت واگذاری معادن در اردبیل با صاحبان صنایع تبدیلی است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: در واگذاری معادن اولویت با افرادی است که دارای صنایع تبدیلی آن بوده و یا مجری پروژه‌های عمرانی باشند.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان تصریح کرد: در واگذاری مجدد معادن سلب امتیاز شده نیز اولویت با افرادی است که قبلا در محل فعالیت داشته‌اند و در مرحله بعد افراد دارای صنایع تبدیلی و مجری پروژه‌های عمرانی است.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای استخراج شده از سوی سازمان صمت ، حدود ۱۰۰ معدن غیرفعال در استان داریم که ۲۰ مورد آن به دلیل ناتوانی بهره‌بردار به بهره‌برداران واجد شرایط که دارای صنایع تبدیلی و یا پروژه عمرانی باشند، واگذار می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: ۴۴ معدن به دلیل مشکلات اقتصادی و بازار مصرف و ۲۹ معدن نیز دارای معارض محلی و دولتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه از افزایش ۱۵ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معادن در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

رامین صادقی با بیان افزایش ۲۰ درصدی تولیدات معدنی افزود: هیچ پروژه عمرانی نداریم که مواد اولیه و محدوده اکتشافی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ۱۹ معدن غیرفعال در سال جاری در استان فعال شده که نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته است.

صادقی همچنین با اشاره به وجود پنج پهنه معدنی در استان از صدور ۱۲ پروانه اکتشاف خبرداد و گفت: اردبیل اولین استانی است که در پهنه‌های معدنی به گواهی کشف رسیده است.

در این جلسه مشکلات مربوط به برداشت و فعالیت برخی بهره‌برداران معدنی بررسی و رفع موانع آنها تصویب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا