پرداخت 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احیای هدفمند تعاونی‌های اشتغال‌زا


پرداخت 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احیای هدفمند تعاونی‌های اشتغال‌زا

عصر اعتبار- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احیای هدفمند تعاونی‌های اشتغالزا خبر داد و گفت: 900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی‌ها با کمک بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار با اشاره به پرداخت 21هزار میلیارد تومان تسهیلات برای احیای هدفمند تعاونی های اشتغالزا گفت: در دنیا سه میلیون تعاونی با یک میلیارد عضو وجود دارد، 300تعاونی برتر دنیا نزدیک 2100میلیارد دلار گردش مالی دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای تعاونی‌ها است.

وی از فعال بودن 94 هزار تعاونی در کشور و 7 هزار تعاونی در استان مازندران خبر داد و افزود: پس از چند سال با کمک وزارت تعاون و آموزش و پرورش، تعاونی های دانش آموزی احیا می شوند و کار فرهنگی و گروهی برای ترویج تعاونی‌ها از مدارس آغاز شده است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه توسعه شفافیت و دولت الکترونیک افزود: معاونت تعاون با ایجاد سامانه جامع و هوشمند، بخش تعاون را از یک اتاق نسبتا تاریک به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرد که این‌امر به حذف امضاهای طلایی دراین حوزه منجر شد.

وی از راه اندازی 11 مرکز نوآوری تعاون در کشور خبر داد و گفت: هدف نخست حمایت از تشکیل و توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان و هدف دوم حمایت از توسعه، راه‌اندازی و نوسازی تعاونی‌ها و بهسازی فرآیندهای داخل تعاونی‌ها از طریق ارائه مشاوره‌های کسب و کار است.

کبیری ویژگی‌های توسعه تعاون را باز توزیع عادلانه ثروت و اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود: تعاونی‌ها بستری را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی و ایجاد و تثبیت اشتغال فراهم می‌کنند. 900 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی ها با کمک بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احیای هدایت هدفمند تعاونی های اشتغالزا و توسعه بازار را با کمک بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری از دیگر اقدامات حمایتی در تکمیل زنجیره تعاونی ها عنوان کرد و گفت: در این بخش میزان تسهیلات از 6500 میلیارد تومان در سال 96 به 21 هزار میلیارد تومان در سال جاری می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»