اعمال جرایم در کاهش تخلفات ساخت و ساز راهگشاست


اعمال جرایم در کاهش تخلفات ساخت و ساز راهگشاست

عضو شورای شهر اردبیل گفت: اعمال جرایم سنگین در کاهش تخلفات ساخت و ساز بسیار راهگشاست.


یعقوب عزیززاده در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در دنیا برای کنترل جرایم در همه حوزه‌ها اعمال جریمه مورد توجه و ملاک کار است و ما نیز برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی راهی جز افزایش مبلغ جریمه به ویژه در مکان‌های پرتراکم تخلفات ساختمانی نداریم.


وی با حمایت از مصوبه شورای شهر در افزایش جرایم تخلفات ساختمانی در تعرفه سال 1400 تصریح کرد: متأسفانه در برخی از شهرک‌های بالانشین اردبیل ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک رویه معمول مورد توجه قرار گرفته به طوریکه سازندگان حتی از قبل ساخت و ساز غیرقانونی سود کلانی را به جیب زده و مبلغ اندکی را به عنوان جریمه برای آرای کمیسیون ماده 100 پرداخت می‌کنند.


عضو شورای شهر اردبیل گفت: ما باید جرایم را به نحوی افزایش دهیم تا برای سازنده بنا عدول از قوانین و مقررات و ضوابط ساخت و ساز بسیار سنگین و غیرقابل صرف باشد تا او نتواند دوباره تخلف خود را در ساخت و ساز تکرار کند.


عزیززاده افزود: برای کسانی که مرتکب تخلفات ساختمانی می‌شوند باید دو تا سه برابر رقم موجود جریمه اعمال شود تا هیچ سازنده‌ای به خود جرأت ساخت و ساز غیرقانونی و خارج از ضوابط شهری را ندهد.

کمیسیون ماده 100 به منبع درآمد شهرداری تبدیل شده است


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با انتقاد از رویه ارسال پرونده‌ها به کمیسیون ماده 100 اظهار کرد: این چه رویه‌ای است که ما برای شهروندان راه تخلف را باز کنیم و دوباره از همین تخلف رقم خورده بخواهیم جریمه‌ای را برای شهرداری به عنوان منبع درآمد کسب کنیم.


رحیم آقازاده تصریح کرد: ما چرا باید با دست خودمان بنیان خلافی را بگذاریم و از راه همین مسیر خلاف بخواهیم کسب درآمد کنیم که در حقیقت این کار نوعی دغل‌بازی و رونق دادن کار غیرقانونی و تخلف است.


وی گفت: ما باید در تمام مراحل ساخت و ساز اعم از مهندسان ناظر، نقشه‌کش و نیروهای کنترلی به نحوی عمل کنیم تا از ابتدای ساخت واحدهای مسکونی تخلفی رخ ندهد تا پرونده به شعبات کمیسیون ماده 100 ارجاع داده نشود.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل به آرای متفاوت هشت شعبه کمیسیون ماده 100 اشاره کرد و افزود: تبعیض در صدور این آرا بدبینی را در بین گروه‌های مختلف جامعه رقم زده و به نوعی همه مردم نگاه نامطلوب و نامناسب به کمیسیون ماده 100 دارند.


آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید دیدگاهمان را در این زمینه اصلاح کنیم تا بدون اینکه اجازه به بروز تخلف بدهیم، در همان مراحل اولیه جلوی تخلف را گرفته و کمیسیون ماده 100 را به منبع درآمد شهرداری تبدیل نکنیم.


وی ضرورت اصلاح این رویه را ضروری خواند و اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا تخلفات در حوزه ساخت و ساز به حداقل رسیده و به نوعی جلوی ضرر و زیان از همان ابتدا گرفته شود.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل ضرورت احداث حوضچه شیرابه ایستگاه دفع پسماند را ضروری خواند و بیان کرد: از لحاظ زیست محیطی اجرای این پروژه در اولویت قرار دارد و انتظار می‌رود هر چه سریعتر پروژه تفکیک زباله از مبدأ نیز به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود.


آقازاده از کمیته انطباق فرمانداری خواست تا به دور از دیدگاه سلیقه‌ای، مصوبات شورای شهر را مورد بررسی کارشناسی طبق ضوابط و مقررات قرار داده و به دور از نگاه سلیقه‌ای زمینه تصویب آنها را به وجود آورد.


علیرضا پوستی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه پیشنهاد کرد تا به جای 20 درصد صدور پروانه تجاری برای سازندگان پارکینگ این رقم تا 25 درصد افزایش یابد تا به نوعی رغبت و انگیزه در سازندگان پارکینگ فراهم آید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید