فیلم قصیده گاو سفید در بخش مسابقه جشنواره برلین


فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها به بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمبن جشنواره بین المللی برلین راه یافت. به گزارش ایسنا، فهرست ۱۵ فیلم بخش رقابتی اصلی هفتاد و یکمین جشنواره بین...

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها به بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمبن جشنواره بین المللی برلین راه یافت.

به گزارش ایسنا، فهرست ۱۵ فیلم بخش رقابتی اصلی هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم برلین اعلام شد و سینمای ایران با فیلم «قصیده گاو سفید» دومین ساخته بهتاش صناعی‌ها در بخش مسابقه با ١٤ فیلم برای کسب جوایز اصلی جشنواره از جمله خرس طلای بهترین فیلم رقابت می کند.

فیلم "قصیده گاو سفید" در بخش مسابقه جشنواره برلین

امسال ۱۵ فیلم از ۱۶ کشور جهان در بخش مسابقه اصلی برلیناله انتخاب شده اند که در میان آنها دو فیلم اول نیز دیده می شود.

«قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها به نمایندگی از سینمای ایران در کنار «محو شدن» به کارگردانی «زاویه بووا» (فرانسه)، «بخت بد» ساخته «رادو جود» (رومانی، لوکزامبورگ، کرواسی، چک)، «فابیان - نابودن شدن» ساخته «دومینیک گراف» (آلمان)، «چرخ شانس و فانتری» به کارگردانی «ریوسوکه هاماگوچی» (ژاپن)، «آقای باخمن و کلاسش» از «ماریا اسپٍث» (آلمان)، «من مرد تو هستم» به کارگردانی «ماریا شرادر» (آلمان)، «معرفی» ساخته «هانگ سانگسو» (کره جنوبی)، «جعبه حافظه» ساخته «جوانا هادیتوما» و «خلیل جوریج» (فرانسه، لبنان، کانادا، قطر)، «درب بعدی» از «دانیل برول» (آلمان)، «مامان کوچک» به کارگردانی «سلین سیاما» (فرانسه)، «وقتی به آسمان نگاه می کنیم چه می بینیم؟» ساخته «الکساندر کوبریدزه» (آلمان، گرجستان)، «جنگل - همه جا را به تو نشان می دهم» به کارگردانی «بِنس فلیگاف» (مجارستان)، «نور طبیعی» از «دِنش ناگی» (مجارستان، لتونی، فرانسه، آلمان) و «یک فیلم پلیسی» ساخته «آلونسو رویسپالاسیوس» (مکزیک)، فهرست فیلم های بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین ۲۰۲۱ را تشکیل می دهند.

محمد رسول اُف کارگردان ایرانی که در سال ۲۰۲۰ با فیلم «شیطان وجود ندارد» موفق به کسب جایزه اول برلین شد، یکی از این داوران برلیناله ۲۰۲۱ خواهد بود و در کنار او«جیانفرانکو رُزی»، «یاسمیلا ژبانیچ»، «ایلدیکو انیدی»، «آدینا پینتیلd» و «نداف لاپید»، سینماگرانی هستند که برنده خرس طلای برلین و دیگر برندگان بخش رقابتی جشنواره برلین پیش رو را انتخاب خواهند کرد.

پیش از این فیلم «منطقه پایانی» محصول مشترک ایران و آلمان در بخش رقابتی «Encounters» و فیلم «هر روزی اکنون» (اولین برف) ساخته حامی رمضان با بازی شهاب حسینی، شبنم قربانی، آران-سینا کشوری و کیمیا اسکندی در بخش «نسل ۱۴plus» به عنوان نماینده فنلاند انتخاب شده بودند.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان نمایش فیلم های برلیناله خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و با معرفی برندگان اصلی جشنواره نیز همراه خواهد شد.

این برای نخستین بار در تاریخ سینمای بعد از انقلاب اسلامی و دومین بار در تاریخ سینمای ایران است که دومین فیلم یک کارگردان ایرانی به بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین راه یافته است. پیش از این سهراب شهید ثالث با فیلم دومش"طبیعت بی‌جان" در سال ۱۳۵۳ در بخش مسابقه اصلی این جشنواره حضور پیدا کرده بود.

غلامرضا موسوی تهیه‌کنندگی فیلم «قصیده گاو سفید» را برعهده دارد و مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.
مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها و مهردادکوروش‌نیا نیز نگارش فیلمنامه را بر عهده داشته اند.

امسال محمد رسول اُف کارگردان ایرانی که در سال ۲۰۲۰ با فیلم «شیطان وجود ندارد» موفق به کسب جایزه اول برلین شد، یکی از این داوران برلیناله ۲۰۲۱ خواهد بود و در کنار او«جیانفرانکو رُزی»، «یاسمیلا ژبانیچ»، «ایلدیکو انیدی»، «آدینا پینتیل» و «نداف لاپید»، سینماگرانی هستند که برنده خرس طلای برلین و دیگر برندگان بخش رقابتی جشنواره برلین پیش رو را انتخاب خواهند کرد.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش آثار به صورت حضوری برای تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش‌های مختلف جشنواره نیز معرفی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن