فتوای طبی دادن بر اساس روایت بی‌سند جرم است


 فتوای طبی دادن بر اساس روایت بی‌سند جرم است

آیت‌الله رشاد گفت: کسانی که به نام طب اسلامی اظهارات و فتوای طبی بر اساس روایات بی‌سند صادر می‌کنند مجرم هستند و باید مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه درباره اظهارات اخیر یکی اطبای طب سنتی، گفت: طبق روایات اهل‌بیت(ع) عالم فاسق و طبیب جاهل از جمله کسانی هستند که امام می‌تواند آنها را مجازات و حبس کند.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز حکومت کشور ما اسلامی است اجرای این روایت فرصت فراوان دارد زیرا فقیهی جامع، عادل، قاطع، کاردان، شجاع، دلسوز و متقی در راس حکومت قرار دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه متاسفانه در حوزه دیانت، طبابت و علوم دینی هرج و مرج وجود دارد، عنوان کرد: در حکومت اسلامی هیچ روحانی حق ندارد که فساد یا فسق و فجور انجام دهد چراکه خطای یک نفر از روحانیت حیثیت یک جماعت را از بین می‌برد. یکی از مواریث بسیار باارزش امام راحل راه اندازی دادگاه روحانیت بود که نشان از عدالت خواهی ایشان و اهمیت دادن به اجرای حق است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه دادگاه روحانیت یک نهادا بسیار بابرکت است، اظهار کرد: روحانیون باید بسیار مراقب کردار و رفتار خود باشند، گاهی خطای یک روحانی دامن جامعه روحانیت را می‌گیرد و همه را متهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در بین همه اقشار مختلف روحانیت از همه پاک‌تر بوده و کمترین متخلف را داشته است، ابراز کرد: روحانیت معصوم نیست اما باید عادل باشد، با وجود این اگر از یکی خطایی سر زد نباید آن را به همه روحانیت تعمیم داد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جایگاه و لباس روحانیت قداست دارد، عنوان کرد: لباس روحانیت، لباس پیامبر اسلام(ص) و الگوی مردم به شمار می‌رود، آنان که در لباس روحانیت خطا می‌کنند به حیثیت دین صربه وارد می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: متاسفانه در دهه اخیر از طب سنتی، طب سوزنی و طب اسلامی سوء‌استفاده شده و افراط صورت گرفته است، به عنوان مثال یکی می‌گوید «نباید واکس کرونا را زد هرکس بزند احساسات جنسیتی او تغییر می‌کند»، این سخن درست نیست زمانی که رهبر معظم انقلاب تنها درباره یک نوع واکسن مشکوک آمریکایی که در آن احتمال توطئه وجود دارد بر اساس حکم عقل و شرع فتوا می‌دهند یک نفر هم بیاید بگوید اصلا واکسن نزنید این سخن او درست است.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: دولت آمریکا با ایران در حال جنگ است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد بنابراین از دشمن نمی‌توان توقع دوا و درمان داشت هیچ عاقلی در حوزه دارو به دشمن اعتما نمی‌کند.

وی افزود: کسانی که به نام طب اسلامی اظهارات و فتوای طبی بر اساس روایات بی‌سند صادر می‌کنند مجرم هستند و باید مجازات شوند زیرا که آنان با ایجاد شائبه تعارض دین و علم به آبروی دین و روحانیت صدمه وارد می‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان