نماینده تربت‌جام کاهش قیمت زمین روستایی را خواستار شد


نماینده تربت‌جام کاهش قیمت زمین روستایی را خواستار شد

مشهد-ایرنا- نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، صالح‌آباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مسکن در قیمت‌گذاری زمین‌های روستایی تجدید نظر کرده و پولی که بابت زمین از روستائیان اخذ می‌کند را کاهش دهد.

جلیل رحیمی جهان آباد روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: اصولا بنیاد مسکن برای پولی که از مردم در محدوده های روستایی می‌گیرد کاری انجام نمی‌دهد و اگر هم انجام دهد در نهایت زمین را با قیمت بالا به روستائیان می‌دهد در حالی که باید بنیاد مسکن متناسب با وضعیت روستاها و وضعیت برخورداری آنها از امکانات هزینه ها را کاهش دهد.

وی با بیان این که اکنون در روستاهای استان با مهاجرت معکوس و تنش اجتماعی رو به رو هستیم ادامه داد: افزایش جمعیت و حفظ جمعیت روستاها و کاهش حاشیه نشینی در شهرها از سیاستهای کلان کشور و همچنین مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، صالح‌آباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در روستاهایی که افزایش جمعیت دارند محدوده روستا را هر چند سال یک بار افزایش می دهند و در نتیجه قیمت زمین در این محدوده به شکل سرسام آوری زیاد می شود و خانواده کم برخوردار روستایی قادر به خرید آن نیست به عنوان مثال قیمت زمین در روستا به متری ۱۵ میلیون تومان می رسد که تامین آن برای مردم ممکن نیست و این روند در تعارض با سیاستهای کلان کشور با موضوع حفظ جمعیت روستاست.

رحیمی افزود: به خاطر این شرایط مردم دست به ساخت و ساز غیر مجاز زده و به تبع آن قوه قضائیه برخورد قانونی انجام می‌دهد و در برخی موارد مردم مجبور به کندن در و پنجره منازل خود می شوند که در فصل سرما این موضوع در مواردی مشکل آفرین شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط در حاشیه شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی با تنش امنیتی، اجتماعی و سیاسی مواجه خواهیم شد لذا باید کمیته ای برای ساماندهی مسائل حاشیه شهرها ایجاد شود.

رحیمی افزود: در حال حاضر مردم در حاشیه شهرهای سبزوار، نیشابور، مشهد و تربت جام بلاتکلیف هستند، قبلا قرار بود آب و برق و خدمات به شکل موقت به ساکنان ارائه شود که این وعده عملی نمی‌شود اما باید توجه داشت اگر کسی توان پرداخت هزینه ها را داشت که به حاشیه شهر نمی آمد.

وی ادامه داد: فعالان کارهای تولیدی و اقتصادی از ۲ نکته گلایه دارند یکی وضعیت عملکرد بانکها و دیگری استعلام ها و موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادی است که علت آن همان بوروکراسی مزاحم است که ما باید با این بوروکراسی اداری بجنگیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی