عکس / فاجعه دیگر در خلیج فارس


عکس / فاجعه دیگر در خلیج فارس

حوادث رکنا: یگی دیگر از بزرگ‌ترین گونه‌های نهنگ خلیج فارس در ساحل تیاب به گل نشست.

صمصام‌پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میناب در این باره اظهار داشت:‌ علت تلف شدن نامشخص و با توجه به ظاهر بدنی سالم (طول کل بدن 8 متر) ‌احتمال برخفگی و گیر افتادن در تور لنج های صیادی بالاست. بیومتری از این موجود انجام شده ‌و تحقیقات بیشتر همچنان ادامه دارد‌.

به گزارش رکنا، کوسه‌ نهنگ یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های کوسه در آب‌های خلیج فارس است. این گونه در معرض خطر انقراض معمولاً نسبت به محیط اطراف خود و حتی صدا ها بی‌تفاوت است و به همین دلیل به آن کولی کر می‌گویند.

ویژگی :

.1 دندان‌های بسیار ریزی دارد.

.2 کاملاً بی‌خطر است. غذای اصلی او ماهی‌های بسیار ریز و پلانکتون‌ها هستند.

.3 سرعت شنای آن‌ها بسیار آرام است.

عکس / فاجعه دیگر در خلیج فارس

عکس / فاجعه دیگر در خلیج فارس

زیستگاه:

زیستگاه اصلی کوسه ‌ نهنگ آب‌های نواحی حاره و زیرحاره است. این نوع کوسه در سواحل اسکاتلند و فیلیپین به وفور وجود دارند و در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس‌های هند و اطلس و قسمتی از اقیانوس آرام نیز یافت می‌شوند.

این کوسه غذای خود را از طریق فیلتر کردن آب به‌دست می‌آورد و معمولاً از پلانکتون‌های جانوری تغذیه می‌کند. دلیل اینکه به آن‌ها وال کوسه گفته می‌شود، این است که رژیم غذایی آن‌ها مانند وال‌ها است و از پلانکتون‌ها تغذیه می‌کنند. کوسه‌نهنگ‌ها را می‌توان به راحتی از طرح متفاوت روی بدن‌شان تشخیص داد که البته این الگوی خال‌دار در گونه های مختلف با یکدیگر فرق دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند