نیروی زمینی سپاه، قدرت تهاجمی با استفاده از همه سامانه‌ها را دارد


نیروی زمینی سپاه، قدرت تهاجمی با استفاده از همه سامانه‌ها را دارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی زمینی سپاه، قدرت تهاجمی با استفاده از همه سامانه‌ها را پیدا کرده است.

سرلشکر حسین سلامی امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در حاشیه برگزاری شانزدهمین رزمایش زمینی پیامبر اعظم(ص) در منطقه عمومی جنوب غرب کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضامن اطمینان‌بخش استقلال کشور، تمامیت ارضی و حفظ نظام و امینت ملی کشور است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، نیروی زمینی ستون فقرات قدرت دفاعی کشور است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه که امروز در شانزدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) به نمایش گذاشته شد، ترکیبی از تمام عناصر اصلی قدرت رزمی نیروی زمینی سپاه است.

سلامی افزود: دفاع مستحکم در مواضع ثابت، عملیات ضد هلی برد، استفاده از بالگردهای تهاجمی نیروی زمینی، استفاده از پهپادهای تهاجمی و مین‌های جهنده و استفاده از قدرت آتش زرهی و ترکیب رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، از جمله اقدامات انجام‌شده در رزمایش بوده است.

وی ادامه داد: ترکیبی از آتش و حرکت علیه دشمنان در مواضع ثابت و متحرک، نشان‌دهنده توسعه تاکتیک‌های نوین در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی زمینی سپاه، قدرت تهاجمی با استفاده از همه سامانه‌ها را پیدا کرده است و همچنین قدرت دفاع ثابت و متحرک روی زمین مقابل دشمنان را یافته است.

وی افزود: استفاده موثر از پهپادهای شناسایی، تهاجمی و انتحاری و همچنین استفاده موثر از قدرت تهاجمی بالگردها و شلیک موشک‌ها و راکت‌ها از دور، از جمله نکات جدید این رزمایش است. استفاده از مین‌های جهنده در ارتفاع بالا علیه اهداف متحرک دشمن نیز از دیگر تفاوت‌های این رزمایش با رزمایش های پیشین است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم این رزمایش آن است که فرماندهی، کنترل و مدیریت نظام‌یافته و پیشرفته و مجهز به آخرین دستاورهای سامانه‌های فرماندهی و ترکیب همه بخش‌ها با یکدیگر در آن مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: ترکیب موزون و هماهنگ و زمان‌بندی شده همه بخش‌ها با یکدیگر توسط فرماندهی، یک قدرت پیوسته تهاجمی را در یک عملیات گسترده در اختیار نیروی زمینی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022